וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג: אגרת הנסיעה בכביש 6 תוזל ב-9%

אבי בר-אלי

28.3.2010 / 10:31

לא עובדים עליכם: ההוזלה תיכנס לתוקף ב-1 באפריל, נוכח היקף הכנסות אשר עלה על תחזיות המדינה, ומחייב לפיכך את עדכון האגרה אחת לשלוש שנים

בשורה לנהגים ערב חג הפסח: האגרה בקטע המרכזי של כביש חוצה ישראל (כביש 6) תוזל ב-1 באפריל בשיעור של כ-9% - כך מסרו היום זכיינית הכביש, חברת דרך-ארץ, וחברת כביש חוצה ישראל.

ההוזלה, נוכח היקף הכנסות אשר עלה על תחזיות המדינה, ומחייב לפיכך את עדכון האגרה אחת לשלוש שנים. אגרת הנסיעה תעמוד לפיכך על 3.60 שקל (כולל מע"מ) לקטע, במקום 3.94 שקל כיום. עם זאת, בקטע הצפוני החדש יחסית של הכביש (קטע 18), עליו לא חל מנגנון העדכון התלת-שנתי, תתייקר האגרה בכ-0.6%, ותעמוד על 4.67 שקל (כולל מע"מ) לעומת 4.64 שקל.

בהתאם לחוזה הזיכיון, מתעדכן מחיר האגרה פעמיים בשנה בהתאם לשינוי במחיר סל מטבעות (שקלי ודולרי), ובתוספת של 1.5% לשנה. יחד עם זאת, נקבע בחוזה הזיכיון כי אחת לשלוש שנים יעודכן המחיר גם לפי ההכנסות בפועל מגביית האגרה בכביש ביחס לתחזית ההכנסות של המדינה. בשנים 2007-2009 עלו ההכנסות בפועל על התחזית, ולכן מחיר האגרה מופחת.

בחברת חוצה ישראל הוסיפו כי מאז פתיחתו לתנועה בחודש יולי 2009 של קטע 18, ניכרת מגמת גידול בנסיעות בכביש בקצב של כ-25% ביחס לשנה הקודמת, וכיום נוסעים בקטע המרכזי של כביש 6 כ-150 אלף כלי רכב (ביום חול).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully