וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: רה"מ ייפגש עם המפגינים נגדו

טליה שחר

28.3.2010 / 10:13

ראש הממשלה אבהיסיט וג'ג'יבה הסכים להיפגש את ראשי תנועת "החולצות האדומות", הדורשים את פיזור הפרלמנט וקיום בחירות חדשות במדינה

ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יבה הסכים היום (ראשון) להיפגש עם ראש התנועה האנטי-ממשלתית במטרה להפיג את החשש מעימותים במדינה. עד כה סירב אבהיסיט להיענות לדרישות המפגינים, חברי ארגון החולצות האדומות, לפזר את הממשלה והפרלמנט ולהכריז על בחירות חדשות.

הוא הסכים להיפגש עם מנהיגי המתנגדים בתנאי שעשרות אלפי המפגינים, השוהים בעיר הבירה בנגקוק בשבועיים האחרונים, יתרחקו מהבסיס הצבאי בו הוא שוהה בעיר מוקדם יותר נפצעו שלושה חיילים, לאחר שמפגינים זרקו שלושה רימונים לעבר שומרים בבסיס.

"כדי להחזיר את השקט ולהימנע מאלימות ועימותים אפשריים, ראש הממשלה נענה להצעת המפגינים לקיים משא ומתן", מסר דובר ממשרד ראש הממשלה בהודעה טלוויזיונית מיוחדת. למרות הפגישה המתוכננת, ראש הממשלה אינו צפוי להסכים לדרישותיהם.

מוקדם יותר הופיע אבהיסיט בטלוויזיה ואמר כי הוא לא ייכנע לאולטימטום שהמפגינים, תומכי ראש הממשלה המודח טקסין, העמידו בפניו. "השאלה שלי היא מהי העמדה של החולצות האדומות? דמוקרטיה או טקסין? אם התשובה היא דמוקרטיה, אז אנו יכולים לשוחח", אמר אבהיסיט.

סירובו העיקש של ראש הממשלה לפזר את הפרלמנט תסכל את אנשי "החולצות האדומות", ורבים מהם עזבו את בנגקוק וחזרו לבתיהם בכפרים וערים מרוחקות. אך בסוף השבוע הם הגבירו את המחאה ואת המתיחות בעיר, לאחר שראש הממשלה המודח טקסין קרא להם לנהל מרי אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully