וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת ישראל: הבית המשותף שלנו

יהושע סובול

28.3.2010 / 8:02

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב התקומם על החלטת הממשלה להזרים 775 מיליון שקלים לתריסר יישובים ערביים בחמש השנים הבאות. יש להניח שהוא לא עשה זאת רק על דעת עצמו. מותר לנחש שבעמדתו השלילית הוא מייצג את מפלגתו, שנושאת את השם ישראל ביתנו. שם יפה, ישראל ביתנו. מתאים מאוד לדיירי בית משותף. ואכן, ישראל היא בית משותף.

בבית המשותף הזה מתגוררים ותיקים ועולים חדשים, ילידי הארץ מדור ראשון, שני ושלישי, וגם ילידי הארץ זה עשרים ושלושים דורות שכפריהם נוסדו לפני מאות שנים. בין ילידי הארץ הוותיקים תמצא יהודים חרדים ויהודים אתאיסטים לצד ערבים מוסלמים אדוקים, ערבים נוצרים וגם ערבים אתאיסטים.

הרכב רבגוני כזה של דיירי בית משותף טומן בחובו סיכויים גדולים וסיכונים לא מבוטלים. אם דיירי הבית המשותף ייהנו בו מאותם שירותים ומאותם תנאי מגורים, ואם חייהם יחד ינעמו להם - הם ידאגו, יחד, לעתידו של הבית שיהיה גם עתידם המשותף. אז הבית ישגשג.

אבל איך ייראו החיים בבית המשותף הזה אם ועד הבית יחליט פתאום להפלות לרעה את דיירי הקומה השלישית, למשל. למה? משום שבינם לבין עצמם הם משוחחים בשפה זרה, נאמר - רוסית. תאר לך שוועד הבית יחליט להפסיק לנקות את הקומה השלישית, וימנע את הגעת המעלית לקומה השלישית עד שדייריה ייכנעו לדרישתו - לחדול לשוחח בשפת אמם.

ניקיון הקומות

מישהו באמת מאמין שבתנאים האלה דיירי קומה ג' ימשיכו לשלם את מסי ועד הבית וימשיכו לדאוג לניקיון הקומות שמתחתיהם? או שיותר סביר שעד מהרה הם יתחילו ללכלך בכוונה את חדר המדרגות ויעשו עוד מעשים שיהפכו את החיים בבית המשותף לגיהינום עד שכל מי שרק יוכל ינטוש את הבית המשותף שיהפוך למצבה לטיפשותו ולרשעותו של הוועד?

עתידו של הבית הישראלי תלוי בכך שכל דייריו ידאגו יחד לקיומו וירצו לחיות בו יחדיו בהווה - ובעתיד משותף. שאיפת דיירי הבית לעתיד משותף תיווצר משוויון זכויות מלא לכל הדיירים ומביטול כל אפליה ביניהם.

הזרמת 155 מיליון שקלים בשנה, שיתחלקו בין 12 יישובים במגזר הערבי, היא התחלה צנועה מאוד של תיקון העוול ההיסטורי שמדינת ישראל עוללה לאזרחיה הערבים ולעצמה כשהזניחה במשך 62 שנים את האוכלוסייה הנאמנה הזאת, אוכלוסייה אשר בזיעת אפיה ובחריצותה תרמה רבות לבניין הארץ ולשגשוגה בכל תחומי החיים שלא הדירו אותה מהם. כן, למרבה הצער והבושה, אזרחי ישראל הערבים עדיין מודרים מענפים שלמים במשק הישראלי.

מי שמנסה להנציח את אפליית אזרחי ישראל הערבים חותר תחת קיומו של הבית המשותף הישראלי, פוגע בעתיד המדינה ומסכן את המשך קיומה. אם מלאכת ההרס תצלח בידיו - הוא עלול להביא להתפוררותו של הבית הישראלי.

אחרי 62 שנה הגיע הזמן שכל אזרחי ישראל יפנימו את ההכרה שישראל היא אכן ביתנו המשותף. אם החיים בבית המשותף לא יהיו טובים לכולם - הם יהיו רעים לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully