וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום נלחמת על תדרים חדשים

מאת אמיתי זיו

28.3.2010 / 8:15

חברת הסלולר מתכוונת להגיש עתירה לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת שלא לאפשר לה להתחרות במכרז לתדרי UMTS - תדרי דור 3.5 של רשת GSM

סלקום החליטה להילחם במשרד התקשורת באמצעות בג"ץ. ל-TheMarker נודע כי סלקום מתכוונת להגיש היום עתירה לבג"ץ נגד החלטת המשרד שלא לאפשר לה להתחרות במכרז לתדרי UMTS - תדרי דור 3.5 של רשת GSM - שהמשרד עתיד לפרסם.

סלקום טוענת שלא רק שנאסר עליה להתמודד על התדרים, אפילו לא התקיים שימוע בעניין כנהוג במשרד התקשורת לפני קביעת מדיניות חדשה, וזאת למרות פנייה של סלקום בבקשה לקיים שימוע כזה. לטענת החברה, הדבר מנוגד לכללי מינהל תקין של רשות ציבורית. בעתירה מעלה סלקום טענות חריפות. בין היתר, היא טוענת שהמכרז המתוכנן נתפר למידותיה של מירס - תוך אפליה לרעה של סלקום. עוד מלינה סלקום על כך שבמכרז התדרים הקרוב תיתן המדינה הנחה של מיליוני שקלים רבים למתמודדות, בנוסף להקלות אחרות, לעומת מכרז תדרי הדור ה-3 הקודם שקיימה המדינה, שבו לא ניתנו כל הנחות למפעילות, בהן סלקום.

משרד התקשורת מתכוון לקיים בשנה הקרובה מכרז על תדרי ה-UMTS בתדר 2100. המכרז יאפשר כניסה של בין אחת לשתי מפעילות סלולר חדשות לשוק, ולכן נאסר על סלקום, פרטנר ופלאפון להתמודד על התדרים אלה. מכרז ה-UMTS מיועד למפעילות שרוצות להיכנס לשוק במודל מלא, שכולל בעלות על תשתית אנטנות עצמאית, והוא מצטרף ליוזמה אחרת של המשרד להכנסת מפעילות סלולר (MVNO) חסרות תשתית לשוק. מכרז ה-UMTS נמצא בשלבי ניסוח של משרד עוה"ד חיצוני ששכר משרד התקשורת.

נראה כי סלקום מאמצת באחרונה אסטרטגיה חדשה של התשת משרד התקשורת בבג"צים. לפני כשבוע הגישה סלקום עתירה נוספת לבג"ץ נגד המשרד. נושא עתירה זו היא שהמשרד לא מטפל בשש סוגיות שונות שסלקום דורשת התייחסות לגביהן, עוד מ-2007. כך למשל, סלקום טוענת שבזק אינה מוכנה למכור לה תשתית לצורך חיבור לקוחות עסקיים, ולמרות פניות בעניין המשרד לא גיבש החלטה. סלקום ביקשה מבג"ץ להכריח את משרד התקשורת לקבל החלטה בסוגיות שלא טופלו.

באחרונה נראה כי חברות הסלולר מנסות להסיט את תשומת הלב של משרד התקשורת מענייני הסלולר לעניינים אחרים כמו טיפול בשוק התקשורת הנייחת, כדי שהמשרד יתעסק יותר בנושאי תקשורת נייחת מאשר בשוק הסלולר. סלקום סירבה להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully