וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצל מבקר המדינה מרוויחים יותר

נחמיה שטרסלר

28.3.2010 / 8:00

מיכה לינדנשטראוס נכנע ללחץ, ולאחר שלוש שנים פירסם את סולם השכר של עובדי משרדו. מהנתונים עולה כי שכר העובדים גבוה ב-54% מהשכר הממוצע של שאר עובדי המדינה

לאחר שלוש שנים שבהן מבקר המדינה לא פירסם את שכר עובדי משרדו, בסוף השבוע שעבר הוא הציג את סולם השכר שלהם. המבקר, מיכה לינדנשטראוס, נקט צעד זה עקב לחץ ציבורי שהופעל עליו בעקבות מאמרים בנושא שהופיעו ב-TheMarker.

מהנתונים שפורסמו עולה ששכר עובדי משרד מבקר המדינה גבוה ב-54% מהשכר הממוצע על עובדי שירות המדינה. השכר הממוצע ב-2008 במשרד המבקר היה 19,425 שקל לחודש לעומת 12,654 שקל אצל שאר עובדי שירות המדינה. עלות השכר הממוצעת במשרד מבקר המדינה היתה 23,666 שקל בחודש. מדובר ב-546 משרות.

במשרד מבקר המדינה יש 60 עובדים המשתכרים שכר גבוה במיוחד. 9 עובדים משתכרים יותר מ-40 אלף שקל לחודש ו-51 עובדים המשתכרים יותר מ-30 אלף שקל בחודש. העובד ששכרו הגבוה ביותר הוא משנה למנכ"ל ביקורת המדינה - 45,012 שקל בחודש.

ראוי לציין שבמשרד מבקר המדינה יש כ-30 עובדים שמרויחים יותר משכר של מנכ"ל משרד ממשלתי רגיל, למשל יותר משכרו של מנכ"ל האוצר.

במאי 2006 התחייב מבקר המדינה לפעול להקטנת שכר הבכירים במשרדו, וזאת בעקבות עימות חריף שפרץ בינו לבין נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, בנושא הסדרי השכר החריגים במשרד המבקר.

הפרסום האחרון של סולמות השכר על ידי המבקר נעשה במארס 2007, ואז פורסם השכר לגבי שנת 2005. מאז לא פורסם השכר, כנראה עקב חשש לביקורת ציבורית על גובה השכר במשרד המבקר לעומת שאר משרדי הממשלה.

כמה קדושה קדושת המבקר?

הפערים בשכר נובעים מהעובדה שלמשרד המבקר יש נוסחה מיוחדת לקביעת תוספות השכר, כאשר החישוב עצמו נעשה במשרד פנימה - בלי פיקוח ובלי בקרה חיצונית. גם לממונה על השכר אין זכות להתערב עקב "קדושת עצמאות המבקר".

ועדת הכספים של הכנסת נהגה לקבל בעבר (עד 2007) דיווח מפורט על שכר עובדי המבקר, אך זה שלוש שנים היא אינה מקבלת דיווח, ומשום מה גם לא תובעת מהמבקר שידווח על שכר עובדיו לוועדה.

תגובת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס: "אנו מצטערים שהשאלות המופנות אלינו בנושא השכר ותנאי השירות, נושאים מקצועיים המחייבים דיוק, נשאלו דווקא בשבת, כך שלא ניתן היה לקבל את תשובות העוסקים בנושאים אלה במשרד, במיוחד כשהוגבלנו בזמן שניתן לנו.

"שכרם ותנאי השירות של העובדים המקצועיים במשרד מבקר המדינה, שרבים מהם בעלי תואר שני ושלישי, עורכי דין ורואי חשבון שעובדים שנים ארוכות במשרד המבקר בתפקידי ביקורת, הוא על פי וועדת גלוברזון שבנתה את שכרם בהבחנה משכר שאר עובדי המדינה.

"לכן, הניסיון להשוות את שכר עובדי משרד מבקר המדינה לשכר עובדי המדינה יוצר תלות מסוכנת בין המבקרים לבין המבוקרים. אם המבוקרים, למשל עובדי האוצר, יוכלו להשפיע על שכר המבקרים, תעלם העצמאות שהחוק נותן למערכת ביקורת המדינה.
"הפער בשכר עליו מדובר, 54%, אם נתון זה מדויק, נוגע רק לחלק מעובדי משרד המבקר. סמוך לאחר כניסת המבקר לתפקידו הוא מינה ועדה בראשות עו"ד יעקב בורובסקי, שתבדוק את נושא השעות הנוספות ושעות הכוננות, שהיו נהוגות במשך שנים רבות במשרד. בעקבות הבדיקה צימצם המבקר את מספר השעות הנוספות וביטל את שעות הכוננות שהיוו מרכיב חשוב בשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully