וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: דנקנר הגיש הצהרת עושר שגויה לפועלים

מירב ארלוזורוב

28.3.2010 / 8:30

המשטרה בודקת האם דני דנקנר, בהיותו יו"ר בנק הפועלים, הגיש לבנק הצהרת עושר שגויה, עליה התבסס הבנק כאשר העמיד לדנקנר הלוואה אישית של 12 מיליון שקלים

דני דנקנר, בהיותו יו"ר בנק הפועלים, הגיש על פי החשד לבנק הצהרת עושר שגויה - שעליה התבסס הפועלים כאשר העמיד לדנקנר הלוואה אישית של 12 מיליון שקל. לפי החשד, הצהרת העושר של דנקנר היתה גבוהה משמעותית מעושרו האישי, ככל הנראה בסכום של עשרות מיליוני שקלים. מידע על הצהרת העושר השגויה מצוי בידי המשטרה ונבדק על ידה.

ב-2008 קיבל דנקנר הלוואות אישיות מבנק הפועלים, בסכום של 12 מיליון שקלים. כדי לקבל את ההלוואות היה צריך דנקנר להציג ביטחונות, ולשכנע את הבנק ביכולת הפירעון שלו. לשם כך הוא הציג לבנק הצהרת עושר, ובה פירט את כל נכסיו. אחד הנכסים הללו הוא אחזקות בחברה הציבורית אלרן, שבה מחזיק דנקנר ביחד עם בני משפחה אחרים - אחיו, אמו וגם בני דודיו.

במקביל ביקשו בני משפחת דנקנר לקבל הלוואות מהבנק הבינלאומי, כדי לממן את השקעתם בשליטה באלרן. לשם קבלת ההלוואות היו צריכים בני המשפחה להגיש הצהרת עושר משפחתית. הצהרת העושר המשפחתית כללה, בין השאר, הערכת שווי של אחזקות המשפחה כולה במניות ובאג"ח של אלרן.

השוואה שנעשתה בין שתי הצהרות העושר, שהוגשו בסמוך זו לזו, העלתה חשד כי חלק מהנתונים שהציג דנקנר בהצהרת העושר האישית שלו היו למעשה חלק מהעושר של המשפחה כולה. משמע, במקום לייחס לעצמו את חלקו היחסי בעושר המשפחתי, דנקנר זקף בהצהרת העושר האישית לעצמו את מלוא האחזקה המשפחתית.

כתוצאה מכך, העושר שדווח על ידו לבנק - שבאותה עת הוא עמד בראשו כיו"ר - היה גדול מעושרו האמיתי בסכום של 17-37 מיליון שקל. מדובר בתוספת של 30%-65% לעושרו של דנקנר, שעל פי הצהרת העושר שלו עמד באותה עת על 56 מיליון שקל. בניכוי הטעות, עושרו של דנקנר היה עומד על 19-36 מיליון שקל.

ההצגה המוטעית, על פי החשד, של העושר האישי סייעה לדנקנר לקבל את ההלוואה בסך 12 מיליון שקלים מבנק הפועלים. יש לציין כי מדובר בהלוואה המהווה 60% מעושרו של דנקנר, לפי סכום של 19 מיליון שקלים - וכי לא בטוח שהבנק היה מעמיד לו הלוואה כה גדולה לו היה יודע כי מדובר היא מהווה 60% מעושרו האישי.

דני דנקנר מסר בתגובה: "כידוע, מאז פתיחת החקירה נקטתי בקו ברור של שיתוף פעולה מלא עם הרשויות, מתוך אמונה מלאה בניקיון כפיי ובציפייה כי בירור מהיר וממצה של הסוגיות שנבדקות, יעלה כי לא דבק רבב במעשיי.

"לפיכך, קראתי לכבד את החקירה ולאפשר לגוף הבודק להשלים את מלאכתו ללא הפרעות וללא השפעות מטעם בעלי אינטרס כזה או אחר.

"לצערי, סביב החקירה פורסמו בתקשורת פרטים שונים ומשונים, רבים אינם נכונים, מגמתיים וכוללים מסקנות שווא.

"אין בכוונתי להיגרר אחר הדלפות ולהגיב עליהן. תשובותיי נמסרו לגורמים המוסמכים ואני סמוך ובטוח כי לכשתסתיים הבדיקה יוכח כי לא היה מקום להיחפז ולהסיק כלפי מסקנות שווא בטרם עת. כפי שציינתי, אני בטוח בניקיון כפיי וכי האמת תצא לאור".

מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully