וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הקצין שנהרג: "לא להרוס את ביתו"

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

28.3.2010 / 0:30

ביתו של רס"ן אלירז פרץ, סמג"ד 12 בגולני שנהרג בהיתקלות עם פלסטינים בגבול רצועת עזה, מיועד להריסה. חבריו: "כבר ראינו לצערנו כי במדינה שלנו הכל יכול לקרות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"אלירז ממש תיפקד כמו אבא לילדיו של רועי קליין ז"ל, זו אבידה גדולה לא רק לשכונה שלנו, אלא לכל עם ישראל", כך מספר קובי אלירז חברו ושכנו של רס"ן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בגולני שנהרג ביום שישי בהיתקלות עם חמושים פלסטינים במרכז רצועת עזה. פרץ התגורר עם אישתו וארבעת ילדיו בשכונת היובל בהתנחלות עלי, בבית המיועד להריסה בעקבות פנייה לבג"ץ מצד תנועת שלום עכשיו. משפחת פרץ התגוררה בשכנות עם משפחתו של רס"ן רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון, ומאז האירוע דאג רס"ן אלירז למשפחה.

"אלירז לא היה רק שכן", מספר קובי, "הוא דאג לאמץ אל חיקו את ילדיו של רועי קליין, וממש תיפקד כאבא לכל דבר. כשהיה חוזר הביתה בסופי שבוע היה מגיע לשחק איתם, קונה להם הפתעות בחגים ולוקח אותם לטיולים. הוא דאג להעניק להם המון אהבה. כל היישוב הכיר אותו תמיד עם חיוך על הפנים, דאג גם לקבוע זמנים ללימוד תורה וחי בתחושת שליחות".

בנוגע לביתו של פרץ, שכאמור, מועמד להריסה בעקבות עתירה לבג"ץ בה נטען כי 12 מבתי השכונה נבנו שלא כחוק לאחר שלא אושרו במסגרת תוכנית התב"ע המקומית, אמר חברו לשכונה, "אני לא רואה מציאות שבה המדינה הורסת את ביתם של אלירז ורועי אבל אם הייתי נשאל לפני יומיים האם יכול להיות שאלירז ימות הייתי אומר לך שזה לא ייתכן, כך שבמדינה שלנו הכל יכול לקרות לצערנו". לדברי קובי, "איננו רוצים לעשות את הקישור בין מותו של אלירז להריסת הבתים. אסור להרוס את השכונה מהסיבה הפשוטה שהיא נבנתה כחוק. זו שכונה נורמטיבית שהאנשים שחיים בה משרתים את המדינה ברמ"ח אבריהם ומותם של רועי ואלירז מעידים על האנשים שחיים בה. אלירז, רועי וקצינים נוספים שמתגוררים כאן באו לעלי כי הם הבינו שזה המקום הנכון לגדל את ילדיהם וזה המקום הכי טיבעי עבורם לגור בו".

הלוויתו של רס"ן פרץ תתקיים היום (ראשון) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

"כל חייו עשה למען עם ישראל"

מרים פרץ, אמו של אלירז, אמרה אמש (שבת) כי הוא חווה את ייסורי השלום בפינוי סיני וכעת הוא שילם את מחיר המלחמה. "אלירז היה ילד של אימא, ילד שאוהב, שמחבק, שהקים משפחה ונולדו לו ארבעה ילדים, אחת מהן תינוקת – גילי בת עמי – אותה לא יזכה לפגוש", אמרה האם. פרץ סיפרה כי ארבעת בניה שירתו בסיירת גולני. "אני לא יודעת מה זה סיירת גולני, אבל אני יודעת שאלוהים אוהב את סיירת גולני של משפחת פרץ, אוהב את הלוחמים האלה, אוהב את אלירז שלי – גיבור חייל, ילד ששאף לחיים משמעותיים. לא היה רגע לא משמעותי בחייו. כל שעה בחייו היתה עשייה למען עם ישראל", אמרה.

פרץ הוסיפה כי אף אם, לא בצד הישראלי ולא בצד הפלסטיני רוצה במות ילדיה, אולם היא לימדה את ילדיה לחיות בגאווה בארץ ישראל. "החיים בארץ נקנים בכאב, הוא לא הלך למות, אלא כדי שאני ואתם נוכל לחיות כאן. הוא נהרג בשביל כולנו, כדי שנלך בגאווה", אמרה האם ששכלה גם את בנה הבכור אוריאל, בנובמבר 1998 בנסיבות דומות בקרב בלבנון.

רב סרן פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, בן 31, וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, בן 21, נהרגו במהלך חילופי אש עם חמושים בצפון רצועת עזה סמוך לכיסופים לפני כיומיים. במהלך התקרית נפצעו שני חיילים נוספים, אחד באורח קשה והשני באורח קל ברגלו. כמו כן נהרגו בתקרית שני חמושים פלסטינים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • כיסופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully