וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אין הסכם בלי סוף הכיבוש בי-ם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2010 / 16:37

"אין שום משמעות למדינת פלסטין מבלי שירושלים תהא בירתה" אמר יו"ר הרשות הפלסטינית בכינוס הליגה הערבית בלוב. ראש ממשלת טורקיה אמר כי "הבערת ירושלים היא כמו הבערת פלסטין והמזרח התיכון בכללותו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

כינוס הליגה הערבית נפתח אתמול (שבת) בעיר סירת שבלוב בהשתתפות מרבית מנהיגי מדינות ערב ורבים מהמשתתפים התייחסו לבניית ישראל במזרח ירושלים. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בנאומו בכינוס כי "אי אפשר להמשיך במשא ומתן העקיף עם ישראל כל עוד היא ממשיכה לבנות בהתנחלויות ולהפקיע אדמות". הוא הוסיף כי "ירושלים היא שער השלום וכל פגיעה בה עלולה להצית את המזרח התיכון. אני קורא לכם לחזק את העיר ירושלים ולשמור על אופייה ההיסטורי", אמר אבו מאזן לבאי הכינוס. "אין שום משמעות למדינת פלסטין מבלי שירושלים תהא בירתה. לא יהיה שום הסכם מבלי שהכיבוש הישראלי על אדמותינו, ובראשן ירושלים, יסתיים", אמר.

ראש ממשלת טוריקה רג'יפ טייפ ארודאן אמר בנאומו בפני משתתפי ועידת הליגה הערבית כי "ירושלים היא בבת עינה של כל העולם המוסלמי" ומשאת הנפש המרכזית שלו. הוא הבהיר עוד כי "אי אפשר לקבל את המתקפות הישראליות על ירושלים ועל המקומות הקדושים בעיר. שר הפנים הישראלי אמר שירושלים היא הבירה, אבל זה ממש שיגעון", אמר ארדואן. "אין זה מקובל עלינו שיבנו במזרח ירושלים. הבערת ירושלים היא כמו הבערת פלסטין והמזרח התיכון בכללותו".

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאלכי התייחס לתהליך השלום בכללותו ואמר כי הפלסטינים משוכנעים שישראל אינה מעוניינת במשא ומתן. "אנו משוכנעים גם שאם הייתה לישראל אפשרות לעשות זאת, היא לא הייתה מבטלת בחיים את הכיבוש של השטחים הפלסטינים, לא הייתה מאפשרת הקמת מדינה פלסטינית ולא הייתה מתירה החזרה של פליטים פלסטינים". הוא קרא למשתתפי הוועידה לתמוך בירושלים לאור העימותים האחרונים שפרצו בעיר.

מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא אמר כי על המדינות הערביות להתכונן לאפשרות שתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ייכשל ולהכין אלטרנטיבות. "עלינו ללמוד את האפשרות שתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים יהיה כישלון גמור. זה הזמן להתייצב מול ישראל. עלינו למצוא תוכניות אלטרנטיבות כי נראה שהמצב הגיע לנקודת הכרעה". מוסא לא פירט מהן האלטרנטיבות לתהליך השלום.

בשוליו של הכינוס אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון כי הוא מודאג מהעימותים ברצועת עזה בהם נהרגו שני חיילים ישראלים ופלסטיני. "אני מודאג מאוד מההסלמה באלימות ומאובדן חיי האדם ביום שישי סמוך לגבול עם רצועת עזה", אמר. "אני חוזר על בקשתי לאיפוק מקסימלי וסוף לכל האלימות במיוחד בזמן קריטי זה כאשר אנו מנסים להחיות את תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully