וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תתווך בעסקה לשחרור גלעד שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2010 / 14:39

לפי מקורות פלסטינים בקהיר ארה"ב תציע לחמאס מספר תמריצים תמורת התגמשות במשא ומתן לשחרור שליט ביניהם הסרת הבידוד הבינלאומי מעל הארגון. המקורות העריכו כי חמאס צפוי לדחות את ההצעה

ארה"ב תתווך לראשונה גם היא במשא ומתן בין ישראל וחמאס לגיבוש עסקת שליט – כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות פלסטינים בקהיר המוגדרים 'מהימנים' לעיתון המצרי "אל-מסריון". לפי מקורות העיתון, ההצעה האמריקאית צפויה לכלול הבטחה להגיש מספר תמריצים לחמאס עבור התגמשות במשא ומתן לשחרור שליט. אחד התמריצים שתציע ארה"ב לחמאס הוא הסרת הבידוד הבינלאומי מעל חמאס.

לדברי מקורות העיתון, תמריצים נוספים שצפויה ארה"ב להציג לחמאס הם הבטחת פתרון של קבע לסוגיית מעברי הגבול לרצועת עזה שיכלול את פתיחתם, וכן התחייבות להביא להסרת המצור המוטל על עזה. בנוסף צפויה ארה"ב להבטיח לחמאס לסייע בשיקום התשתית ברצועת עזה – הכבישים, החשמל והביוב.

העיתון דיווח כי דיפלומטים ערבים העבירו את ההצעה לחמאס, שביקש ארכה על מנת לבחון את ההצעה ולהשיב לה. יחד עם זאת, מקורות העיתון העריכו כי חמאס צפוי לדחות את ההצעה. "מצרים והמתווך הגרמני מסתייגים אף הם מההצעה האמריקאית", הוסיפו המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully