וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פעילי שמאל הפגינו בשייח' ג'ראח

26.3.2010 / 18:24

המפגינים מחו על כניסתם של תושבים יהודים לשכונה ופינויים של תושבים פלסטינים. בין המפגינים היו גם ח"כ דב חנין, הסופר דוד גרוסמן ויו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג

כ-300 פעילי שמאל, בהם ח"כ דב חנין, יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג והסופר דוד גרוסמן, הפגינו אתמול (שישי) בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים, נגד כניסתם של תושבים יהודים לשכונה ופינויים של תושבים פלסטינים. בשלב מסוים עלתה קבוצה של כ-40 מפגינים למתחם מלון שפרד והפגינה נגד אישור הבניה במקום. בניגוד להפגנות הסוערות בשבועות האחרונים, הפעם לא נרשמו עימותים בין המפגינים למשטרה ולא היו עצורים.

"הסוגייה של שייח ג'ראח הופכת במובנים מסוימים למרכז הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולמרכז הפתרון", אמר ח"כ חנין לוואלה! חדשות. "אנחנו לא מפגינים רק נגד גירוש המשפחות, אלא גם נגד ההתנחלות הישראלית בלב השכונות הערביות במזרח ירושלים. מי שרוצה להגיע להסדר של שתי מדינות לשני עמים חייב להבין שהדבר יכלול שתי בירות בירושלים. ואם בשכונות הערביות מונעים זאת, אז לא יהיה הסדר ולא יהיה עתיד. אנחנו מעבירים בקול צלול שיש ישראלים שרוצים לחיות פה בשלום".

הפגנות נוספות של פעילי שמאל התקיימו היום גם בסמוך לכפרים בילעין וניעלין מערבית לרמאללה. המפגינים מחו על המשך בניית גדר ההפרדה במקום. סמוך לגדר ההפרדה באזור הכפר ניעלין הפגינו כ-50 פלסטינים, וכן אזרחים ישראלים וזרים. מצה"ל נמסר כי חלקם יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. באזור הכפר בילעין הפגינו כ-70 בני אדם ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully