וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה נוספת בבריטיש איירווייס

זוהר בלומנקרץ

26.3.2010 / 18:30

דיילי החברה הודיעו על השלב השני של השביתה שפגעה בתחילת השבוע בטיסות רבות אל ומהבירה הבריטית. במסגרת השביתה, תבוטל טיסת אחה"צ בקו נתב"ג-לונדון-נתב"ג

גל שביתות בחברות תעופה זרות שמפעילות קווים לישראל וממנה ייפגע בתנועת הנוסעים בנתב"ג כבר ממחר (שבת). שלב השביתה הראשון בחברת התעופה בריטיש איירווייס, שנמשך שלושה ימים, הסתיים אמנם בתחילת השבוע אך השלב השני בשביתה יחל כבר מחר וימשך ארבעה ימים ברציפות. מבדיקת "הארץ" עלה, כי בעקבות השביתה תבוטל טיסת אחר הצהריים המתוכננת למחר בקו נתב"ג-לונדון-נתב"ג.

טייסי חברת לופטהנזה הגרמנית, הודיעו אף הם, כי יחדשו את שביתתם מה-13 באפריל לאחר שבסוף החודש שעבר, כבר השביתו את פעילות החברה ופגעו בטיסות גם בקו לישראל וממנה. הפעם צפויה השביתה להימשך עד ה-16 באפריל. מחאתם של טייסי לופטהנזה זוכה לגיבויו של האיגוד הבינלאומי של הטייסים - איפלפ"א.

בפתח עומדות עוד מספר שביתות בחברות תעופה אירופאיות אחרות אשר טסות אף לישראל כמו אייר פראנס (מה-28 למארס) וטאפ הפורטוגלית אשר לא טסה ישירות ארצה (מה-31 במארס).

70% מהטיסות ארוכות הטווח יפעלו כרגיל

מנהל תחנה של חברת תעופה אירופאית בנתב"ג, אמר בתשובה ל"הארץ", כי "חברת התעופה בריטיש איירווייס העבירה נוסעים מישראל לכל חברת תעופה הפועלת בנתב"ג, שהיו לה מקומות פנויים וטיסות קישור ליעדי ההמשך של נוסעיה. העברת הנוסעים בוצעה דרך מערכת ההזמנות ולכן לא ניתן לזהותם". לנוסעים בקו נתב"ג - לונדון ובחזרה, הוצעו כמה אפשרויות, כדי להתמודד עם הפגיעה עקב השביתה: לשנות את תאריכי הטיסה; לקבל החזר כספי מלא עבור כרטיסי הטיסה או לעבור ולטוס עם חברות תעופה אחרות.

מחברת בריטיש איירווייס נמסר בתגובה, כי "בשל ההיענות הגדולה של הדיילים להתייצב לעבודה ולעבור כרגיל בימי השביתה (27-30 במארס) החברה הצליחה להרחיב את מספר הטיסות שימשיכו לפעול כרגיל ואף השיבה לפעילות טיסות שבוטלו. 70% מהטיסות ארוכות הטווח שממריאות משדה התעופה הית'רו יפעלו כרגיל".

מנכ"ל בריטיש איירוויס, וילי וולש, פנה לציבור לקוחות החברה ואמר, כי "אני מבקש להודות ללקוחותינו על הסבלנות והתמיכה. אני מבקש להתנצל בפני אלה שנאלצו לבטל את טיסותיהם. גם השלב השני של השביתה הוכרז ביוזמת ועד העובדים - שלמרות הבטחותיו נראה, כי הוא נחוש להרוס את תוכנית חג הפסחא של אלפי משפחות". 12 אלף דיילות ודיילי חברת בריטיש איירוויס יחדשו את השביתה, עקב כשלון המשא ומתן על שיפור תנאי שכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully