וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: הישראלי שנעדר באפריקה לא נחטף

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.3.2010 / 13:01

הדיווח בעיתון א-שרק אל-אווסט, לפיו אזרח ישראלי נחטף באלג'יריה, הופרך על ידי משרד החוץ שטען כי אין אמת בפרסום. לפי דיווח נוסף, הישראלי אף יצר קשר עם משפחתו

במשרד החוץ מבהירים כי אין אמת בפרסום לפיו אזרח ישראלי נחטף באלג'יריה. כך דווח בצהריים (שישי) בקול ישראל. בנוסף דווח, כי האזרח הישראלי אף יצר קשר עם משפחתו, אולם דיווח זה טרם אומת באופן רשמי.

מוקדם יותר פרסם העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי שלטונות אלג'יריה חוקרות חשד לכך שישראלי נחטף על ידי ארגון אל-קאעדה באלג'יריה. גורמים המוגדרים 'יודעי דבר' מסרו לעיתון כי מנגנוני הביטחון באלג'יריה מקיימים מזה כשבוע חקירה בעניין היעלמותו של אזרח זר במקום בשם 'חאסי מסעוד', 800 ק"מ מדרום לבירה אלג'יריה.

"המידע הראשוני מצביע על כך שמדובר בישראלי שנכנס לאלג'יריה באמצעות דרכון ספרדי. כוחות הביטחון סבורים שהוא נחטף על ידי ארגון אל-קאעדה", הוסיפו המקורות. להערכתם, גורמים המשתפים פעולה עם ארגונים חמושים מהזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי מכרו את הישראלי לארגון הטרור של אוסמה בן לאדן. "עד כה לא ברור מדוע שהה הישראלי באותו אזור וכיצד הוא נכנס למדינה", אמרו.

לטענת מקורות העיתון, אל-קאעדה נוהג לחשוף את האנשים שנמצאים ברשותו מספר ימים לאחר שהוא חוטף אותם וזאת על מנת להבטיח כי מקום הימצאם לא יוודע. עוד דיווח העיתון כי בשלוש השנים האחרונות חטף אל-קאעדה 12 בני אדם עם אזרחויות מערביות. כרגע נמצאים ברשותו שני ספרדים ואיטלקי אחד. עוד דיווח העיתון כי שגרירות ארה"ב באלג'יריה הודיעה אתמול כי סגן ראש משרד החקירות הפדרלי נועד עם בכירים "ממערכת יישום החוק".

  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully