וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציג לשביעייה את דרישות ארה"ב

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

26.3.2010 / 8:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג היום לשרי השביעייה את הנוסחה שגיבש בתקווה שזו תביא לפתרון המשבר עם ארצות הברית. מקורב לנתניהו: "לא יהיה כל שינוי במדיניות הבנייה במזרח ירושלים"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בלשכת ראש הממשלה אמרו הבוקר (שישי) כי אין מחלוקת בין ירושלים לוושינגטון בנושא הבנייה בירושלים. דוברו של ראש הממשלה ניר חפץ אמר בראיון לגלי צה"ל. כי "בין ישראל לארצות הברית יש מחלוקות בנושא כיצד לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, אולם ארצות הברית אינה נמצאת במחלוקת עם ישראל בנושא המשך הבנייה במזרח ירושלים". מרק רגב דובר בלשכת נתניהו ציין עם זאת, כי לא הושגה הסכמה לגבי הבנייה במזרח ירושלים במהלך הפגישה בין נתניהו לאובמה.

גורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו אמר אמש לוואלה! חדשות כי "בנוסחה אין שינוי במדיניות הבנייה בירושלים והיא שומרת על האינטרסים הביטחוניים". עם זאת, היא מעניקה שורה של מחוות שנועדו להתניע את התהליך המדיני. את המתווה הזה, שפרטיו טרם פורסמו, שרי השביעייה יצטרכו לאשר, לאחר שכבר אישרו לפני יותר משבוע את המתווה שהוצג בפני קלינטון.

לדברי הגורם, "ראש הממשלה יציג מחר בפני השביעייה שורה של רעיונות שנועדו לאפשר לידידנו האמריקאים להניע את תהליך השלום עם הפלסטינים. במקביל מדובר בנוסחה שלא משנה את המדיניות שנהוגה בירושלים כבר 42 שנה, וכמובן שומרת על האינטרסים החיוניים ועל ביטחון ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציג היום לשרי השביעייה את הנוסחה שגיבש בתקווה שזו תביא לפתרון המשבר עם ארצות הברית. המתווה החדש יהיה שונה במספר נקודות מזה שהציג נתניהו למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, אך בנושא ירושלים לא יציג שינוי ממשי.

אתמול, בעת שהותו בוושינגטון, לאחר פגישתו עם אובמה, נתניהו שוחח קצרות בטלפון עם השרים משה יעלון ובני בגין. הוא אמר להם כי בישיבת השביעייה בכוונתו לפרט את המתווה שגיבש.

עדכון ראשון: 22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully