וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM מתחברת למדיה החברתית

29.3.2010 / 17:20

בכנס עיתונאים שקיימה IBM במעבדות המחקר שלה בחיפה הציגה שורה של פיתוחים המביאים את המדיה החברתית לארגונים

"העולם של היום הוא מאובזר, מחובר ומתוחכם. ל-IBM יש חוזק בחדשנות שבאמת משנה דברים. יש לנו יכולות מובילות בעולם בכמה נושאים ספציפיים", מצהיר בגאווה עודד כהן, מנהל מעבדות המחקר של IBM בחיפה. במסגרת שאיפתה של החברה להיות חלק ממה שהיא קוראת "עולם חכם יותר" (Smarter Planet) היא הציגה בכנס עיתונאים כמה מהפיתוחים עליהם עובדות המעבדות.

בין הפיתוחים שהוצגו נמצא פרויקט מחשוב הענן Reservoir, המנסה ליצור טכנולוגיה שתחבר ותממשק יחדיו מספר ענני מיחשוב שונים ונפרדים. "אנו רואים בעיני רוחנו מודל בו הענן קונה לו אחיזה בשוק. רוב שירותי המחשוב יוכלו להירכש במודל ענן", אמר ירון וולפסטל, מנהל בכיר לטכנולוגיות תשתית בחברה. וולפסטל סיפר גם על פרויקט נוסף בשם Vision, בו תוביל IBM קבוצה של חברות טלקום ומדיה באירופה לפיתוח ואחסון של ענן, פרויקט שהחברה טוענת ש"יפתח סטנדרטים ושיטות להעביר נתונים בין ספקים".

IBM שמה כיום דגש רב על המדיה החברתית. דוברי החברה חוזרים ומדגישים כי הם מבינים את חשיבותו של העידן החדש בו המוני גולשים מייצרי כמויות עצומות של תכנים. חלק ניכר מתכנים אלו יכולים לשמש חברות מסחריות, ו-IBM מנסה להבין איך לייצר כלים שיאפשרו את זה עבורן. איה סופר, אחראית תחום אנליזות וניהול מידע, סיפרה כי יותר מ-200 חוקרים של החברה עובדים בתחום ומנסים לעזור לחברות להשתמש במידע שהן צוברות.

דרך אחרת בה מנסה IBM להשתמש במדיה החברתית היא למען הקהילה. פרויקט קטן עליו עובדים בחברה בחודשים האחרונים הוא "אזרחים למען אזרחים". מדובר במערכת המשלבת בין האינטרנט להודעות SMS, ומכונה על ידי סימה נדלר, העומדת בראש המחקר בתחום התקשורת בחברה, "מערכת אד-הוקית לניהול משימות התנדבות". המערכת תאפשר לחברים לבקש עזרה ולהציע עזרה בתחומים שונים. המשתמשים יכולים להגדיר בצורה פשוטה אם הם זמינים לעזרה בעיתוי הנוכחי, ולקבל בקשות במידה וכן.

עוד בתחום זה הציגה IBM מערכת מדיה חברתית פנימית. המערכת מכילה עמודי פרופיל נוסח פייסבוק, אך מכווננת להתעסקות ארגונית, כאשר היא מאפשרת בין השאר להציג מי מהמשתתפים קשור לאיזה תכנים מקומיים (מסמכי עבודה, למשל) ועל סמך נתונים אלה לחבר בין עובדי החברה הנדרשים לעבודה משותפת. מערכת נוספת, אותה הציג עידו גיא, מנהל מחקר מדיה חברתית ב-IBM, נקראת Sand (קיצור של Social Networks & Discovery). "הרעיון הוא מערכת גדולה שמבצעת קריאה, אגרגציה ואנליזה של מערכות רבות ויוצרת גרף חברתי עשיר שמייצר מודל מהקשרים בין הישויות, הסביר גיא וסיפר שהמערכת מסוגלת ללמוד את ההקשרים ובהתאם להם להציע למשתתפים חומרים שעשויים להיות רלוונטיים לעבודתם.

  • עוד באותו נושא:
  • ibm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully