וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק בדרך לפשיטת רגל?

הילה רז

25.3.2010 / 18:20

השופטת ורדה אלשיך הוציאה לאיש העסקים התראה על פשיטת רגל. אלשיך התרתה כי על גאידמק לשלם את חובו על סך 22.9 מיליון דולר בתוך שבוע ימים

השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב הוציאה לארקדי גאידמק התראה על פשיטת רגל. בהתאם להוראות פקודת פשיטת הרגל, התרתה השופטת בגאידמק כי עליו לשלם 22.9 מיליון דולר לאיש העסקים מהונג-קונג בלראם צ'ינארי ולחברת קיטאל החזקות ופיתוח בינלאומי של לויקושניר בתוך שבעה ימים מיום קבלת החלטתה זו.

סכום זה נפסק בפסק דין שניתן כנגד גאידמק בספטמבר 2009. בנוסף חויב גאידמק לשלם שכר טרחת עורכי דין בסך חצי מיליון שקל כפי שנפסק בפסק הדין וכן 55 אלף שקל הוצאות משפט שהוטלו על גאידמק במספר הליכי ביניים בתיק.

אלשיך מציינת בהחלטתה כי אם גאידמק לא ישלם את החובות האמורים, לא יבטיח את תשלומם או לא יתפשר עליהם עם צ'נארי וקיטאל, ייראה הדבר כמעשה פשיטת רגל שיוכל לשמש יסוד לבקשה להכריז עליו כפושט רגל. באפשרותו של גאידמק להגיש לבית המשפט התנגדות להתראה על פשיטת רגל בתוך שבעה ימים מיום ההחלטה.

צ'ינארי וקיטאל טענו באמצעות עו"ד אלקס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ כי בספטמבר 2009 נתן השופט אבי זמיר מבית המשפט המחוזי בתל אביב פסק דין במסגרתו חוייב גאידמק לשלם להם 90 מיליון שקל כערכם כיום, ואולם עד עתה, אף שעברה כחצי שנה ממועד מתן פסק הדין - גאידמק טרם שילם ולו שקל אחד.

לפני כשנתיים הגישו צ'ינארי וקיטאל תביעה נגד גאידמק בסך 78 מיליון שקל, בטענה כי ביולי 2008 מכרו לו מניות בחברה הציבורית אמריס, בצעד שהגדיל את אחזקותיו בה מ-75% ל-100%. לגרסתם, תמורת 25% הנוספים אמור היה גאידמק לשלם להם כ-80 מיליון שקל עד לסוף יולי, אך עד עתה התשלום לא הגיע.

לאחר שחלף מועד הגשת כתב ההגנה, ביקשו עורכי דינו של גאידמק, ישראל שלו ואסף אורן, כי יתאפשר להם להגיש כתב הגנה וטענו כי הגנתו התעכבה בשל ריתוקו של גאידמק למיטת חוליו ברוסיה, לאחר שעבר סדרת בדיקות וטיפולים שהסתיימו בניתוחו ואשפוזו. למרות זאת, בית המשפט דחה את בקשתו של גאידמק להתגונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully