וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיב טעם

עובד אלחליבי

26.3.2010 / 10:55

החלטנו להפיל על עובד (הצמחוני) משימה לא קלה - להתנסות בטבעונות ולספר לנו איך היה, ולמה אולי כדאי לוותר גם על חלב וגבינה

במערכת החליטו לשלוח אותי למשימה, להיות טבעוני לעשרה ימים ולראות מה זה. בדיוק כמו מורגן ספרלוק מ"לאכול בגדול", שאכל כל יום המבורגר ממקדונלדס, רק הפוך. עשרה ימים ללא שום מוצר שהוא מתוצרת החי. כן - בלי גבינות, בלי ביצים, בלי דבש וכדומה. איך הלך לי? אתם תשפטו.

לפני הכל, בדקתי עם הנטורופתית רינת דלאל-דיין, מה היתרונות של תזונה טבעונית. לדבריה, למזון מהצומח יש השפעות נפלאות. רינת מספר כי כבר בתהליך הבריאה ניתנו "הוראות הפעלה" וביניהן תפריט ברור, הכולל מגוון רחב מאוד של פירות, ירקות, זירעונים, אגוזים, קטניות ומוצרי צומח נוספים הטובים לאדם, וכך לאורך אלפי שנים בני האדם לא צרכו חלב ומזון מתועש. כך מחלות רבות, שנוצרו עם הציוויליזציה, לא היו קיימות. תזונה טבעונית מסייעת בתהליכי ריפוי של מחלות במערכת העיכול, נשימה, מחלות אוטואימוניות, אלרגיות, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

רינה מספרת כי: "הדבר הבסיסי שעשיתי עם המטופלים שלי הוא הסרה של מזון מתועש ומוצרי חלב, ופתאום, הפלא ופלא, אנשים מבריאים, הבטן נרגעת, כאבי הראש נעלמים ומטופלים מדווחים על תחושת חיוניות נפלאה".

שיהיה לבריאות!

בשבילי, המשימה אולי נראית קשה. אך מסתבר שישנן קהילות שלמות שחיות עם תזונה טבעונית. למעשה, ישנה תופעה בריאותית יוצאת דופן בישראל. בדימונה יש קהילת אנשים רחבה שאחוז הלוקים בה בסרטן ובמחלות לב הוא מהנמוכים בעולם. קהילת העבריים מדימונה כמובן, מאמינים באורח חיים טבעוני. האמונה הזו בסיסית עבורם ומושרשת בדת. חוקרי תזונה רבים מרחבי העולם הגיעו בשנים האחרונות לדימונה כדי לחקור את אורח החיים הטבעוני כתרופה למחלות כרוניות ומחלות קטלניות. קערת הפלא שממנה אוכלים העבריים מדימונה היא נטולת מזון מהחי. מי יסרב לבריאות?

פעילים רבים לזכויות בעלי חיים טוענים שכל עוד אנחנו משתמשים במוצרי חלב, אנחנו ממשיכים לפגוע בבעלי החיים שנמצאים בכלובים צפופים. כדי שיספקו לנו את מוצרי החלב באריזות יפות, בעלי החיים האלה חיים תחת משטר טרור. כדי לא לפגוע בבעלי החיים, לא מספיק לא לאכול אותם, אלא צריך להפסיק לאכול את האוכל שהם מייצרים. כל עוד אנחנו ניזונים מהאוכל שלהם, הם ממשיכים להיות מכונה שמייצרת אוכל, ואנחנו שוללים את החירות שלהם ומחזקים את אומללותם. בנוסף, חשוב להבין כי לכל מאכל שהוא נגזרת מן החי יש תחליף נקי ובריא יותר. האם זו בקשה מוגזמת מדי להיות טבעוני?

אמנם בריא ונכון, אבל יש גבול

החלטתי שאני חייב לפחות לנסות לצלוח, עם כל הקושי, את המשימה שהוטלה עליי. עשרה ימים שלמים ללא פיצות, בלי חביתה ביום שבת בבוקר, בלי חלב בקפה ומוזלי נטול דבש, ובלי יוגורט. עשרה ימים של אינסוף פיתויים שהייתי צריך לסרב להם לצורך מחקר לא מדעי. קשה. התוצאה? תרומה מפתיעה לבריאות שלי. תסלחו לי, אבל הרגשתי שיש לי הרבה פחות ליחה, שאין לי צרבת בגרון ושאפילו ריח הפה שלי הוא יותר נעים, בלי גבינות. וברגע שהסתיימו עשרת הימים? מיהרתי להזמין פיצה ענקית לביתי. אחרי הכל, כמה בן אדם יכול לסבול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully