וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט כפר באישומים בפרשת "ראשונטורס"

גלעד גרוסמן

25.3.2010 / 14:11

ראש הממשלה לשעבר השיב לאישומים נגדו בפרשה וטען כי "סמך על אנשי לשכתו שידאגו למימון הנסיעות". לדבריו, חלק מהנסיעות מומנו ע"י ארגונים בפניהם הרצה אך ההפרש לא עבר לידיו

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובתו לאישום נגדו בפרשת "ראשונטורס". אולמרט כפר באישום, וטען כי הופיע בהתנדבות בפני ארגונים רבים בארץ ובחו"ל וסמך על אנשי לשכתו שיידאגו למימון הנסיעות, וכי הוא משוכנע שהם פעלו בתום לב וכדין.

במענה לכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אלי זהר, נבות תל-צור ונוית נגב, מצוין שבין השנים 1993-2003 בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, וכן בתקופה שבה כיהן כממלא מקום ראש הממשלה וכשר התמ"ת, שר התקשורת ושר האוצר, נסע אולמרט לחו"ל כ-70 פעמים.

"לאורך השנים, נהג הנאשם להופיע, בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות, הן בחו"ל והן בארץ, בפני מוסדות וארגונים העוסקים בפעילות ציבורית שלא למטרת רווח", נכתב בתגובה. "במהלך נסיעותיו לחו"ל הופיע הנאשם כדבר שבשגרה בפני ארגונים, קהילות, מוסדות תרבות ודת, בני נוער ואמצעי תקשורת. נסיעותיו של הנאשם כללו אירועים רבים והתאפיינו בלוחות זמנים צפופים ובעומס עבודה ניכר".

זכה בנקודות רבות ב"נוסע המתמיד"

אולמרט מודה שבחלק מהמקרים הוא הופיע במהלך נסיעותיו לחו"ל בפני מספר ארגונים באירועים שונים, ולעתים אף במקביל לכך שמילא תפקידים ממלכתיים במהלך הנסיעה. "במקרים אלה, נשאה מדינת ישראל בחלק מהוצאות הנסיעה, מתוקף תפקידו של הנאשם כשר, ולאור הפעילות הממלכתית שביצע בנסיעות אלה, ובחלק אחר נשא ארגון או ארגונים בפניהם הוא הופיע במסגרת אותה נסיעה", הבהיר.

אולמרט הסביר שבשל עומס העבודה בטיסותיו, הנחה את אנשי לשכתו שכל ההוצאות הכרוכות בנסיעה יכוסו על ידי הארגונים בפניהם הופיע בהתנדבות, כך שיובטח שהוא "יטוס וישהה בתנאים מיטביים, המאפשרים פעילות בהיקף הנרחב אליו התחייב. הכוונה היתה לכלל הוצאות הנסיעה, ובהן טיסה במחלקה ראשונה ושהות במלונות בדרגה גבוהה". הוא הוסיף ש"סמך, ועודנו סומך, על אנשי לשכתו כי ביצעו תפקידם באופן מסור ואחראי, בשקיפות ובמקצועיות ובאופן ראוי", וכי הוא משוכנע ש"בכל פעולותיהם בעניין זה לא סטו אנשי לשכתו מן השורה, פעלו בתום לב וכדין".

עוד טען אולמרט שנצברו לזכותו בגין חלק מנסיעותיו נקודות רבות בתוכניות "הנוסע המתמיד" במספר חברות תעופה. הוא הנחה את עובדי לשעתו שנסיעותיו הפרטיות ונסיעות בני משפחתו, כמו גם שדרוג תנאי הטיסה, ימומנו מנקודות שנצברו לזכותו, ומקרים בהם לא יעשה שימוש בנקודות הוא יחויב בתשלום אישי. לטענת אולמרט, השימוש בנקודת שצבר הינו דבר מקובל ואינו מהווה עבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully