וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: דרוש נס לפתיחת מו"מ עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.3.2010 / 13:09

להערכת נביל עמרו, שהיה שגריר הרשות הפלסטינית במצרים, המו"מ העקיף בין נתניהו לאבו מאזן לא ייפתח בקרוב. האשים: "ישראל עשתה תרגילים שהובילו למשבר"

בכיר פתח נביל עמרו, שכיהן בעבר כשגריר הרשות הפלסטינית במצרים, אמר היום (חמישי) כי הוא מתקשה להאמין שהמשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים אכן יתחדש. לדבריו, "הצד הפלסטיני עשה ככל שביכולתו על מנת שהמשא ומתן ייפתח בהצלחה, אולם ישראל עשתה תרגילים שהובילו למשבר לא רק מול הפלסטינים אלא גם עם ארה"ב". בראיון לתחנת הרדיו האמריקאית "סווא" אמר עמרו עוד כי "המשך מדיניות ההתנחלות הישראלית מציב מכשולים בפני תהליך השלום, ולכן אנחנו זקוקים לנס כדי שהמשא ומתן ייפתח".

בתוך כך, בלוב נפתחה היום ועידת שרי החוץ הערבים שאמורה להוות ועידת הכנה לקראת ועידת הליגה הערבית בהשתתפות מנהיגי מדינות ערב. ועידת הליגה הערבית צפויה להתקיים בשבת וביום ראשון הקרובים. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, המשתתף אף הוא בוועידת שרי החוץ, קרא למדינות ערב לספק סיוע כלכלי ופוליטי לירושלים. "נושא ירושלים נכפה על הוועידה לאור הצעדים המסוכנים שביצעה ישראל בעיר", הוסיף.

אתמול תקף מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע כוונות הממשלה להמשיך ולבנות בירושלים. "העמדה הקיצונית של ישראל לא תוביל לשינוי עמדה אצל הערבים ולא תגרום להם לוותר על ירושלים", אמר. "נוכח ההתפתחויות האחרונות אפשר לומר שאין שום תועלת בקיום מגעים עם ראש הממשלה נתניהו". מוסא אמר עוד כי משתתפי ועידת הליגה הערבית "ידונו גם ברעיון להסיר את יוזמת השלום הערבית מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully