וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן: ישראל מנסה לרוקן את י-ם מערבים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.3.2010 / 12:21

המלך עבדאללה הזהיר כי צעדיה החד צדדיים של ישראל במזרח ירושלים יובילו למשברים נוספים במזה"ת. לדבריו, הישראלים "משחקים באש" וצריכים לבחור אם רצונם בשלום או בעימות

עבדאללה מלך ירדן אמר הבוקר (חמישי) כי צעדיה החד-צדדיים של ישראל יובילו למשברים נוספים במזרח התיכון. לדבריו, "על ישראל לבחור אם היא רוצה עימות או שלום. אם היא אכן רוצה שלום, עליה להוכיח זאת בצעדים בשטח ועל ידי הפסקת הצעדים שהיא נוקטת". עבדאללה גם הזהיר שישראל "משחקת באש" בכך שהיא ממשיכה לבנות בירושלים וטען כי זהו ניסיון לשנות את אופיה של העיר. הוא הוסיף כי ישראל מנסה "לרוקן את ירושלים מתושביה הערבים, המוסלמים והנוצרים".

"ירושלים חשובה במיוחד עבור הפלסטינים, הירדנים ולמעשה עבור כל הערבים והמוסלמים", אמר. "המעשים הישראלים מאיימים על היחסים בין ישראל לירדן, שכרגע הם יחסים קרים בגלל אותם מעשים. ירדן הזהירה את ישראל יותר מפעם אחת שהיא משחקת באש. בכוונתנו להמשיך לפעול למען הגנה על המקומות הקדושים לאיסלם ולנצרות".

דברי עבדאללה מצטרפים להתבטאויות חריפות קודמות שלו נגד ישראל. בסוף פברואר הוא אמר כי על הקהילה הבינלאומית לנקוט צעדים מידיים על מנת להגן על האתרים הקדושים שבמזרח ירושלים. בפגישה שקיים עם יו"ר הרשות אבו מאזן הוא קרא לקהילה הבינלאומית לעצור את צעדיה של ישראל לשינוי זהות העיר. הוא אמר עוד כי פעולותיה של ישראל מהוות התגרות רצינית וכי הן מעמידות בסיכון את היכולת להגיע לשלום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully