וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ורוסיה: הסכם הגרעין ייחתם בקרוב

טליה שחר

25.3.2010 / 10:24

לדברי הקרמלין, שתי המדינות יחתמו בעוד שבועיים על ההסכם לצמצום ארסנל הנשק הגרעיני שבו הן מחזיקות. עם זאת, לפי הבית הלבן, גיבוש ההסכם מצריך עוד שיחה בין אובמה למדבדב

אחרי שהעביר את הרפורמה השאפתנית בביטוח הבריאות בארצות הברית, מתפנה הנשיא ברק אובמה לטפל באחד מיעדיו החשובים בתחום מדיניות החוץ - ההסכם לצמצום נשק גרעיני עם רוסיה. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר אמש (רביעי) כי אובמה מקווה לשוחח בימים הקרובים עם נשיא רוסיה דמיטרי דבדב. "אנו, אני חושב, קרובים מאוד להסכם על אמנת "סטארט", אבל הוא לא יהיה עד שלנשיא אובמה ועמיתו מר מדבדב תהיה הזדמנות לדבר שוב", הבהיר גיבס.

מוקדם יותר מסר בכיר בקרמלין לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "שני הצדדים הסכימו על כל המסמכים הנוגעים להסכם חדש". ההסכם מחליף את הסכם "סטארט 1" מ-1991 שתוקפו פג בדצמבר האחרון. החתימה, לפי המקור צפויה להתקיים בתחילת אפריל.

אתמול הודיע דוברו של נשיא צ'כיה, כי נקבע תאריך לטקס חתימת ההסכם שייערך בפראג. לבירה הצ'כית יש משמעות סימבולית מיוחדת לנשיא אובמה. באפריל האחרון הוא נשא שם נאום חשוב בו קרא לעולם חופשי מנשק גרעיני, אך הודה כי ייתכן שהוא לא יחיה מספיק שנים כדי לראות את המטרה הזאת מושגת. ההסכם החדש יהווה גם הישג חשוב למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שערכה דיונים בנושא במהלך ביקורה במוסקבה בשבוע שעבר.

לפי פרטי ההסכם, שתי המעצמות אמורות לצמצם באופן משמעותי את מאגר הנשק הגרעיני שלהן. אובמה ומדבדב קראו להפחתת מאגר הנשק לבין 1,500 ל-1,675 ראשי נפץ ו-500 ל-1,100 טילים ומפציצים. לפי ההסכם הקודם, לשני הצדדים היה מותר להחזיק עד 2,200 ראשי נפץ ו-1,600 מערכות שיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully