וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק נערך למעבר הלילה לשעון קיץ

עומר רבין

25.3.2010 / 9:00

הלילה זה יקרה: כולנו נפסיד שעת שינה לטובת שעון הקיץ שעל פי ההערכות יחסוך למשק הישראלי לא פחות מ-100 מיליון שקלים - בעיקר בזכות חיסכון בהוצאות חשמל

במשק נערכים למעבר לשעון הקיץ שיתבצע הלילה ובמסגרתו כאשר המחוגים יראו 2:00 - תעבור המדינה לשעה 3:00. כולנו אמנם צפויים להפסיד שעת שינה חיונית - אך המשק, אם לשפוט על פי הערכות כלכלני ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, צפוי להרוויח לא מעט כתוצאה מהמעבר.

על פי חוות הדעת שפרסם הארגון השבוע, יחסוך המשק הישראלי כולו לא פחות מ-100 מיליון שקלים כתוצאה מהפעלת שעון הקיץ, מתוכם כ-51 מיליון שקלים בזכות חיסכון בהוצאות חשמל. משקי הבית הפרטיים יחסכו כ-16 מיליון שקל בהוצאות החשמל בתקופת הפעלת שעון הקיץ שתימשך כ-170 ימים.

"תקופת הפעלת שעון הקיץ בישראל היא בין הנמוכות בעולם – בעוד שבארה"ב מונהג השעון 239 ימים בשנה ובאירופה מדובר ב-218, אצלנו מסתפקים ב-170 ימים בלבד", טוענת נאוה סלע, יו"ר ועדת האנרגיה של התאחדות התעשיינים. לטענתה, בדיקה שערך הארגון מגלה כי הפעלת שעון הקיץ מביאה להקטנה יומית ממוצעת של כ-0.6% בצריכת החשמל לצרכים כמו תאורה ומיזוג.

בנוסף, טוענים בהתאחדות, שינוי השעות מביא להגדלת התפוקה והפריון של העובדים במפעלי התעשייה, שיפור ברווחתם של העובדים ובאיכות החיים ואף הפחתה מסויימת בכמות תאונות הדרכים בישראל. שעון הקיץ בישראל יימשך כבכל שנה עד למוצ"ש שבין ראש השנה ליום הכיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully