וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ חוזר מארה"ב ללא הסכמות עם אובמה

פנחס וולף מערכת וואלה! חדשות

25.3.2010 / 8:00

ראש הממשלה נתניהו סיים את ביקורו בוושינגטון ויכנס הערב את פורום שרי השביעייה כדי לדון במשבר עם הממשל האמריקאי. לפני המראתו מארה"ב הוא הצהיר: "אנחנו מנסים למצוא את שביל הזהב"

תאגיד כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששהה בימים האחרונים בוושינגטון, עושה את דרכו לישראל. זמן קצר לפני שעלה למטוסו אמר הבוקר (חמישי) נתניהו: "אנחנו מנסים למצוא את שביל הזהב בין הרצון שלנו לקדם את תהליך השלום יחד עם ארה"ב, לבין השמירה על המדיניות הקבועה של כל ממשלות ישראל".

ראש הממשלה צפוי לנחות הערב בישראל בסביבות השעה 18:00, וזמן קצר לאחר מכן בכוונתו לכנס את פורום שרי השביעייה כדי לעדכן את השרים על תוכן פגישותיו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ועל הדרישות שהציב הממשל האמריקאי.

אף על פי כן, עיתון "הארץ" דיווח הבוקר, כי הפגישה שקיימו נתניהו ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, בבית הלבן בלילה שבין יום שלישי לרביעי הוגדרה כ"כישלון". גם בפגישת המשך קצרה שקיימו, לא הצליחו השניים לגשר על המחלוקות החריפות בנושא התהליך המדיני והבנייה במזרח ירושלים. השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נועד אתמול עם ראש הממשלה ויועציו, בניסיון לגשר על המחלוקות ולגבש הבנות בין הצדדים.

לפי הדיווח ב"הארץ", החלק המרכזי בפגישות אובמה ונתניהו עסק בבנייה במזרח ירושלים. נשיא ארה"ב ביקש מנתניהו לקבל הבהרות בנושא ולחדד את התחייבויותיו לפקח על הבנייה במזרח העיר. בנוסף, התבקש ראש הממשלה להבהיר את הבטחותיו בנוגע למחוות כלפי הרשות הפלסטינית, כמו גם לגבי נכונותו לדון בסוגיות הליבה במשא ומתן העקיף עם אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully