וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדייט שתקע אותי: כיצד נתפס הגנב החמקמק?

איילה חננאל

25.3.2010 / 1:25

מבצע מהסרטים: אדם החשוד ששדד מספר בנקים ברחבי תל-אביב, נלכד אחרי מצוד ממושך. הוא הגיע לדייט שקבע באינטרנט עם דמות פיקטיבית שיצרה המשטרה, והערב הרומנטי נגמר בתא המעצר

"לואיס סוני", או בשמו האמיתי, וולאיל אבו דיאב, החשוד בשוד ארבעה סניפי בנקים שונים ברחבי תל אביב במהלך החודש האחרון נעצר אמש (רביעי) על ידי בלשי מרחב יפתח בפיקודו של נצ"מ יורם אוחיון. סוני, שהצליח לחמוק משוטריהם של שלושה מרחבים שונים במשטרה שהיו מעורבים בניסיון ללכוד אותו, נהג לשדוד בנקים בתעוזה רבה, ואפילו לא טרח להסתיר את פניו. הוא תועד במצלמות אבטחה, אך הצליח פעם אחר פעם להתחמק מידה של המשטרה, אשר אף הפיצה את תמונתו וזהותו בבקשה את עזרת הציבור בחיפושים אחריו.

שוטרי מרחב ירקון חשבו תחילה כי שמו של אבו-דיאב הוא אכן לואיס סוני. עם זאת, בימים האחרונים התבררה זהותו האמיתית של אבו-דיאב, תושב מזרח ירושלים לשעבר המתגורר כיום בשכונת התקווה בתל אביב. השוטרים גילו כי הוא הסתתר בבית במזרח ירושלים שם הסתתר עד למעצרו.

נצ"מ יורם אוחיון, מפקד מרחב יפתח, אמר כי "על פי מידע מודיעני, הבנו שהחשוד מסתתר במזרח ירושלים. תחילה יצרנו איתו קשר באמצעות מספר צ'אטים ואתרי אינטרנט בזהויות בדויות עד שהוא החל לשוחח עם אחת הדמויות".

הדמות הפיקטיבית שיצרו חוקרי המשטרה הצליחה להפיל את אבו-דיאב ברשת ולקבוע עימו לצאת לדייט. אבו-דיאב, שחשב שהוא מגיע לפגישה רומנטית, הופתע לגלות במקום את חוקרי מרחב יפתח. "איך שהוא ראה אותנו הוא ישר אמר לנו: 'ערב טוב. אכלתי אותה'", מספר אוחיון. מחר יובא אבו דיאב להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

אין כמוני, יש לי סוני

ביום ראשון האחרון ביצע "סוני" את השוד הרביעי שלו בשבועיים האחרונים בסניף בנק ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. שוטרים בכל רחבי המחוז התפרסו בעיר וחלקם אף התחזו לאזרחים בסניפים השונים במטרה ללכוד את השודד החמקמק. במהלך המרדפים נגדו, שתי שוטרות אף הגדילו לעשות ושאלו קורקינט חשמלי מחנות ברחוב בן יהודה במטרה לערוך מרדף אחר השודד.

המקרה שתועד ופורסם בכלי התקשורת גרם למבוכה רבה במשטרת מחוז תל אביב. מביכה במיוחד היתה העובדה שהשוטרות לא נשאו עליהן כל נשק ואף השאירו את תעודת השוטר שלהן כפיקדון לחנות ממנה השאילו את הקורקינט, ולכן לא יכלו לבצע מעצר על פי חוק.

עם זאת, בכנס סיכום שנת העבודה 2009 שנערך אמש במחוז תל אביב במעמד המפכ"ל והשר לביטחון פנים, התייחס מפקד המחוז ניצב שחר איילון לפרשה המביכה. איילון אמר כי "זה נכון שהיו כשלים וטעויות באופן שבו פעלו השוטרות, אך בסך הכול הדבר מעיד כי דבקה בהן הנחישות של יתר חבריהן במחוז שהיו עסוקים במרדף".

מני פאר, שהנחה את האירוע, אמר לקהל הנוכחים כי הוא מקווה שמחר "תוכל דוברות משטרת מחוז ת"א להוציא הודעה: אין כמוך, אין כמוני, יש לי סוני", ובתגובה הבטיחו השוטרים כי הם עוד יתפסו אותו. ההבטחה התממשה מוקדם מהצפוי, כאשר פחות מ-24 שעות לאחר מכן נעצר "סוני" בעת ששהה במזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully