וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגשם ובשלג: הנכים ממשיכים במאבק

לירון מרוז

8.1.2002 / 8:16

הנכים ממשיכים להפגין מול קריית הממשלה בירושלים למרות הכאבים בגופם; דובר המאבק: לחלקנו אין כסף לתנור, כאן לפחות יש חימום; טוענים: שר האוצר מסרב להיפגש איתנו

בזמן שכל המדינה עוקבת ומצפה בדריכות אחר השלג שפוקד את ירושלים, יש לפחות 100 נכים המפגינים בכניסה למשרד האוצר ורק מחכים שגל הקור יעבור. למרות הכאבים בגדמים שבגופם, הם טוענים כי הם נחושים להמשיך, זה היום ה-23, במאבקם להעלאת הקצבה הזעומה שהם מקבלים מהמדינה.

החל משעות הבוקר נכנס חלק מהמפגינים למשרד העבודה והרווחה הסמוך על מנת להתגונן מהקור, אולם עדיין יש כאלו שדואגים לאכלס את אוהל המחאה וחלקם חסמו הבוקר את הכנסה לקרית הממשלה. דובר מטה המאבק, יואב קריים, טוען כי התנאים הקשים רק מחזקים אותו ואת חבריו. "באופן פרדוכסלי דווקא יותר נוח לנו כאן", הוא אומר, "הירושלמים שבינינו, כשהם מגיעים לבית שלהם אין להם כסף להדליק את התנור, כאן לפחות יש חימום".

קריים וחבריו טוענים, כי קיים נתק מוחלט בין הנכים למשרד האוצר. "הממשלה חוזרת על אותן הצעות מבזות שהוצגו לנו כבר לפני שבועיים. הסברנו להם מה זה להיות נכה, הם גילו הרבה אמפתיה, אבל עם אמפתיה לא הולכים למכולת", אומר קריים.

מבחינתם של הנכים ממשיך שר האוצר, סילבן שלום, להיות האיש הרע בכל הסיפור. שלום, ומנכ"ל משרדו, עוד לא נפגשו עם נציגיהם במשך כל ימי השביתה ולדברי המפגינים הדבר נעשה בכוונה. למרות זאת, מבהירים הנכים כי יסכימו להיפגש עם כל מי שיסכים להביא הצעות "שיש בהן גם 'מתן' ולא רק 'משא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully