וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת החיילים הובילה לפענוח ניסיון רצח

איילה חננאל

24.3.2010 / 16:31

במהלך חקירת החשודים בתקיפת שני חיילים וחטיפת נשקם בצפון התברר כי אחד החשודים היה מעורב בשוד אלים שהפך לניסיון רצח בראשל"צ. בחקירתו הוא קשר את עצמו לפרשה ומסר לשוטרים את שמות ארבעת החשודים הנוספים במקרה

הותר לפרסום: במהלך חקירת מקרי תקיפת שני חיילי צה"ל באזור הצפון, הצליחו חוקרי ימ"ר גליל לפענח מקרה שוד וניסיון רצח שאירע לפני כחצי שנה בראשון לציון. לפני כשבועיים נעצר מוזהר שלאעטה בן ה-24 מסכנין בחשד למעורבות בניסיון לתקוף ובחטיפת כלי נשק מחיילים בצפון הארץ וניסיון מכירתם לעבריינים. במהלך חקירתו מסר שלאעטה פרטים על פרשה אחרת בה היה מעורב עם ארבעה חשודים נוספים - ניסיון רצח ושוד בדירה בראשון לציון.

מקרה השוד אירע בחודש אוקטובר 2009 כשבני זוג המתגוררים בשכונת וילות בראשון לציון התעוררו לפנות בוקר למשמע פורץ שנמצא בביתם. כאשר קמו ממיטתם הבחינו השניים בשודד כשהוא מכוון אקדח לעברם. הגבר החל להיאבק בפורץ שהיכה אותו ואף ירה בו בחזה.

לאחר הירי בגבר, איים השודד על האישה והיא נתנה לו כסף מזומן. בכל הזמן הזה, שכב הגבר כשהוא פצוע באורח קשה. לאחר שקיבל את הכסף, נמלט השודד מהמקום. הגבר שנורה הובהל לבית החולים במצב קשה כשסכנה נשקפת לחייו. לאחר שעבר מספר ניתוחים ניצלו חייו.

מאז ליל השוד התנהלה החקירה במשרד החקירות והמודיעין של תחנת ראשון לציון. עם מעצרו של שלאעטה ואיתור הממצאים בזירת השוד, קשר שלאעטה ארבעה חשודים נוספים לשוד. שני תושבי לוד – נור עוואדי בן ה-22 החשוד בפריצה ובירי, סעיד דכא בן ה-26, מוטי מגן בן 27 תושב חולון ונתן קדוש בן 46 תושב ראשון לציון. מחר יובאו החשודים בשוד ובירי להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

לדברי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז כל החשודים קשרו קשר לשדוד את בני הזוג, ולמטרה זו ביצעו סיורים מקדימים ורכשו אמצעים והתחמשו באקדח. "בליל האירוע יצאו כשהם רכובים בשני רכבים לזירת האירוע שם מילא כל אחד מהם את חלקו בעבירה בדיוק רב על פי התכנון המוקדם", נמסר.

מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב ניסים מור ומפקד ימ"ר מרכז נצ"מ אבי נוימן אמרו בעקבות הפענוח כי הם "רואים חשיבות רבה בהבאת העבריינים לדין בגין אירוע חמור ביותר שמבוצע כנגד אזרחים תמימים באישון לילה בביתם במהלך ביצוע עבירות רכוש".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי פרקליטות מחוז חיפה הגישה הצהרת תובע נגד שמונה חשודים מאזור הצפון, אשר נעצרו בתחילת החודש, בחשד למעורבות בתכנון וביצוע שני מקרים של תקיפות חיילים, חטיפת נשקם ומעורבות בעסקאות נשק נלוות. השמונה נעצרו במסגרת פעילות משולבת של השב"כ והיחידה המרכזית של משטרת מרחב הגליל. נגד השמונה יוגשו בקרוב כתבי אישום.

  • עוד באותו נושא:
  • שוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully