וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העגלים הישראלים יוכלו להיכנס לעזה?

רמי שני

24.3.2010 / 15:48

מגדלי הבקר טוענים שהממשלה מאפשרת להכניס לעזה סחורות, ובהם בשר קפוא שמיובא מדרום אמריקה אולם היא מסרבת להעביר בקר שגודל בישראל ויועד להימכר לרצועה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שמונים מגדלי בקר מכל רחבי הארץ הפגינו היום (רביעי) מול מעבר כרם שלום לעזה בדרישה שהממשלה תפתח את מעברי הגבול להעברת בקר. לטענת מגדלי הבקר בעוד הממשלה מאפשרת העברת סחורות כגון מזון, חומרי בנייה ואף בשר קפוא אשר מיובא מארצות דרום אמריקה היא מסרבת להעביר בקר אשר גודל בישראל ויועד למעבר לעזה.

יואב צור, מגדל בקר מבאר טוביה וממארגני ההפגנה אמר כי זו שערורייה שחקלאי ישראל, אשר מגדלים בקר לפי תכנון מראש לאחר שיקבלו אישורים מהמדינה על כמות העברת הבקר לעזה, יספגו את העלות הכלכלית בשל סגירת המעברים לבקר. "מדוע עוברות סחורות כמו פירות, ירקות, מוצרי בנייה פסטה ועוד, רובם מוצרי ייבוא ולבקר הישראלי אין אישור מעבר?", אמר. "לא מובנת לי הדרך בה הממשלה פוגעת בחקלאים ומעדיפה לתמוך בחקלאי ארגנטינה דרך אישור להעברת בשר קפוא לעזה במקום הבשר שלנו".

מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר חיים דיין אמר כי "5,000 עגלים שיועדו להעברה לאזור עזה תקועים כרגע בישראל ומהווים נטל כלכלי עצום ולא מתוכנן על המגדלים בישראל". מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר יעקב בכר אמר כי "הנזק הכלכלי כבד במיוחד עבור מגדלי הבקר בשל עלויות עתק בגידול הבקר אשר יגיעו בסופו של דבר חזרה לפתחה של הממשלה בצורה של בקשות תמיכה".

דיין ובכר הוסיפו כי "על הממשלה לקחת אחריות ולמצוא פתרון לעגלים הקיימים ופתרון המצוקה הכלכלית אליה נקלעו המגדלים הישראלים". הם אמרו עוד כי "הממשלה יכולה לתרום את בשר הבקר לתושבים נזקקים בישראל או כל פתרון יצירתי אחר אך כי לא ייתכן שהממשלה תתנער מאחריות לחקלאים תושבי המדינה ותעדיף חקלאים מדרום אמריקה".

ממערכת הביטחון נמסר ש"הכנסת בקר כמו כל מוצר אחר לרצועה הם על פי ביקוש ובהתאם להקצאת כמויות אשר נעשית בהתאם להחלטת בית המשפט הגבוה לצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully