וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי תוקפני לזרים

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

24.3.2010 / 14:42

החתולה תוקפנית בטירוף לכולם חוץ מאליך? תוהים אם לאמץ חתול? המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים, ריבי מאיר וריני-חביב עמירן, כאן בשבילכם

שלום, יש לי חתולה שמרגישה איתי בנוח ויש לנו יחסים טובים מאוד. הבעיה מתחילה כאשר אנשים אחרים מגיעים אליי הביתה- היא לא מאושרת מכך שאני מרים אותה. כשמישהו מנסה לגעת בה, היא ממש לא מאפשרת לו, מתגוננת, בורחת או מאיימת בחשיפת שיניים. מדוע זה קורה?

שלום רב ותודות על השאלה החשובה ובהחלט הנפוצה.
אנא זכור, החתולים בוחרים להיות בקרבתנו והם בוחרים גם את מידת הקירבה אלינו. הם עושים זאת מתוך מידת הקשר הריגשי שיש להם איתנו וגם מתוך ה"גנטיקה" וההיסטוריה האישית שלהם, אשר מלמדת אותם עד כמה ניתן לסמוך על אנשים בכלל.

למעשה, כאשר החתולה שלך מוחזקת בידייך או כאשר מישהו נוגע בה, מידת היכולת שלה להגן על עצמה מוגבלת. היא רוצה תמיד להיות מוסגלת להגן על חייה באופן מלא. גם אם אתה אוהב אותה אהבת נפש והיא קשורה אליך מאד ולא יכולה לחיות בלעדיך (וזה נכון באופן אובייקטיבי) – היא עדיין רוצה להרגיש שיש לה את האפשרות לשמור על חייה.

אז אל תקח זאת באופן אישי. אל תיעלב כמובן, והכי חשוב, תן לה להיות בדיוק כמו שנוח לה, כך תראה לה למעשה שאתה מבין את הצורך הרגשי וגם ההתנהגותי הזה שלה, והיא תהיה רגועה יותר ואולי, עם הזמן, תרשה לעצמה להתקרב יותר אל זרים. יש חתולים מופלאים וידידותיים מאד, אשר לא ייתנו לעולם לאנשים שאיתם להרים אותם על הידיים. זה טבעי לחלוטין ושונה מחתול אחד למשנהו.

כל אחד עם מה שנמצא בו ונרכש עם הזמן. בקיצור, כבד זאת ותן לה להתחבא כאשר היא רוצה בכך.
בהצלחה!

ברצוני לאמץ חתול, כרגע אני גר ביחידת דיור עם גינה גדולה ושטחים חקלאיים צמודים. הבעיה היא שיש סבירות די גבוהה שבשנה-שנתיים הקרובות אעבור לדירה בעיר. האם לאמץ חתול בידיעה שאאלץ להעביר אותו מבית גדול עם חצר לדירה או לוותר על הרעיון מלכתחילה?

שלום רב ותודות על הפנייה, אשר בהחלט חשובה ומעידה על כך שאתה חושב מראש על כל האפשרויות, וזה מעולה. כך תמיד צריך לעשות כאשר חושבים על אימוץ חתול.

באופן עקרוני אין כל בעיה שתאמץ חתול ממש עכשיו, אם אתה מוכן פיזית ונפשית לכך. אני מציעה לך לקרוא את כתבה שלנו בעניין. טוב יהיה אם תאמץ חתול בוגר (מעל שנה), אשר יהיה מאושר בעיקר בתוך דירה וגם ייהנה לצאת קצת לטייל החוצה. הרעיון הוא לאמץ את החתול המתאים לסביבת המגורים העכשווית וגם זו שתהיה בה.

חתולים בוגרים ואפילו מבוגרים, יהיו מאושרים לקבל בית קבוע ואוהב – וכאשר אוהבים, הם בהחלט יכולים לחיות עד סביבות גיל 18 פלוס בכבוד רב. פנה לאחד מבתי המחסה לחתולים לחיפוש החתול או החתולה המתאימים לך (שניים זה תמיד מומלץ, במיוחד במחשבה על המעבר לחיים בתוך דירה בלבד) ועשה אימוץ נכון , מתאים ומאד באהבה.

בהצלחה ואנחנו לרשותך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully