וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוענחה תקיפת שני חיילי צה"ל באזור הצפון

קובי מנדל

24.3.2010 / 15:10

משטרת מרחב הגליל הצליחה להתחקות, בסיוע השב"כ, אחר שמונה צעירים מאזור הצפון החשודים בתקיפה ובחטיפת נשקם של שני חיילי צה"ל בחודשים האחרונים. נגד השמונה יוגשו בקרוב כתבי אישום. בתוך כך ביקשה הפרקליטות מביהמ"ש לזכות לאלתר תושב כרמיאל שהואשם באחד המקרים

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) הצהרת תובע נגד שמונה חשודים מאזור הצפון, אשר נעצרו בתחילת החודש, בחשד למעורבות בתכנון וביצוע בשני מקרים של תקיפות חיילים, חטיפת נשקם ומעורבות בעסקאות נשק נלוות. השמונה נעצרו במסגרת פעילות משולבת של השב"כ והיחידה המרכזית של משטרת מרחב הגליל. נגד השמונה יוגשו בקרוב כתבי אישום.

הצהרת התובע בעניינם של שמונת החשודים באה לאחר שהמשטרה הצליחה לפענח את שני המקרים של תקיפות החיילים וגניבת נשקם. המקרה הראשון אירע בחודש ינואר בכרמיאל ואילו המקרה השני אירע בסוף החודש שעבר בצומת כח שבגליל העליון.

שמונת העצורים בפרשה הם מחמד שלאעטה בן 21, עומר שלאעטה בן 25, מזהר שלאעטה, בן 24, נזאר שלאעטה בן 32, אימן חניף בן 24 ואחמד אבו צלאח בן 26 - כולם מסכנין, מוחמד אמארה בן 36 מכפר קנא ומצטפא חסנין בן 34 מהכפר אעבלין. בהודאות שמסרו בחקירתם עלה כי מחמד, עומר ומזהר שלאעטה, יצאו ב-25 בפברואר במטרה לאתר חייל בטרמפיאדה מבודדת, לתקוף אותו ולגנוב את נשקו האישי.

בהצהרת התובע שהוגשה לבית המשפט צוין כי לאחר שנסעו בין מספר טרמפיאדות הבחינו השלושה בחייל צה"ל שהמתין בתחנת צומת כח באצבע הגליל. מחמד ומזהר יצאו מהרכב ולאחר שאדם נוסף שהיה בתחנת ההסעה עזב את המקום, הם ניגשו אל החייל והיכו אותו באמצעות מוט ברזל בראשו. משנפל החייל אל הקרקע, גנבו השניים את נשקו מסוג M-16. סמוך לאחר מכן הגיע עומר, אשר המתין ברכב המילוט ואסף את השניים. את הנשק שחטפו מהחייל העבירו לנזאר שלאעטה אשר מספר ימים לאחר מכן מכר אותו למוחמד אמארה, סוחר אמצעי לחימה, בסכום של 34 אלף שקלים. אמארה הודה בחקירתו במיוחס לו.

במסגרת חקירת החשודים, הודה עומר שלאעטה כי היה מעורב גם בתקיפת חייל בכרמיאל. עומר וחברו, אימן חניף, יצאו בשלושה בינואר בשעות הבוקר המוקדמות מסכנין במטרה לתקוף חייל חמוש. השניים הגיעו לכרמיאל ואיתרו חייל עם נשקו האישי. התקיפה בוצעה במתווה דומה של תקיפת החייל בצומת כח, כאשר עומר תקף את החייל תוך שימוש באלה וגניבת הנשק לאחר שהיממו את החייל ואימאן נהג ברכב המילוט. גם במקרה זה נמכר הנשק לסוחר אמצעי הלחימה אמארה וזאת בתיווכו של ניזאר.

בפרקליטות טוענים כי לשני האירועים קדמו סיורים מקדימים וניסיונות נוספים לחטוף נשקים מחיילים. כמו כן, חלק מהחשודים נמצאו מעורבים בעסקאות נשק נוספות. מצטפא חסנין ואחמד צלאח נעצרו נעצרו בחשד למעורבות נשק נלוות.

זיכוי נאשם בפרשה

נוסף על הצהרת התובע, הודיעה היום הפרקליטות לבית המשפט על חזרתה מכתב האישום נגד ודים פולישוק, תושב כרמיאל. לפולישוק יוחס ביצוע תקיפת החייל בכרמיאל בחודש ינואר. כתב האישום התבסס על זיהויו של פולישוק על ידי החייל שהותקף ושנשקו נשדד במסגרת זיהוי חי ועל ראיות נוספות שהצטרפו לזיהוי וחיזקו אותו וביניהן, זיהוי רכב שנמלט מהזירה שתיאורו מתאים לרכבו של פולישוק ופריטי לבוש שנמסרו על ידי החייל ושדומים להם נמצאו בביתו של פולישוק.

בפרקליטות מציינים כי "לאחר הודאותיהם המפורטות של החשודים, השחזור המדויק שערכו והסגרת הנשק שזוהה על ידי המתלונן כנשקו, השתכנעה הפרקליטות כי פולישוק אינו מעורב באירוע וזיהויו וזיהוי רכבו היו זיהוי שגוי. עם הגשת הצהרת תובע בעניינם של החשודים בפרשה, הודיעה הפרקליטות על חזרתה מכתב האישום נגד פולישוק וביקשה לזכותו עוד בטרם הגשת כתב האישום נגד החשודים".

מהמשטרה נמסר כי הכנופיה פעלה באופן שיטתי ובניסיונות לאתר חיילים באופן מתוכנן מראש תוך מעקב אחר תנועותיהם. הם סיפרו בחקירתם כי קודם לאירוע חטיפת הנשק מהחייל בצומת כוח, הם עקבו אחר חייל אחר שעלה אוטובוס בצומת גולני עד אשר הגיע לעפולה, אבל בסופו של דבר לא הצליחו לשמור עליו בקשר עין.

תת ניצב מנחם חבר, מפקד משטרת מרחב הגליל ציין כי המניע מאחורי הפרשיות הוא סחר בנשק עבור מניע כספי. מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן אמר כי "ההתמודדות עם התופעה הנרחבת של שימוש באמצעי לחימה, בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון השונים (שב"כ ומצ"ח. ק.מ) לצרכים פליליים ואף לאומניים, מחייבת את המחוז הצפוני להמשיך בנחישות בסיכול וצמצום הסחר והשימוש באמל"ח. המחוז הצפוני כאחד על כל יחידותיו מרכז מאמץ ארוך בנושא".

עוד אמר ניצב קורן כי "האמל"ח המצוי בידי עבריינים נמצא לאחר מכן מעורב בירי לעבר אזרחים תמימים ו/או כאיום על אנשי חוק ונבחרי ציבור ועלינו מוטלת החובה לנתק את השרשרת הזו ולהביא את העבריינים לדין. כוחות ואמצעים רבים מושקעים באיסוף כלי נשק בפעילות מול סוחרי אמל"ח, באיתור כלי נשק מוסלקים ובזיהוי תשתיות מאורגנות של עבריינים העוסקים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully