וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תייצג את כל עובדי אקרשטיין

חיים ביאור

24.3.2010 / 14:45

ביה"ד הארצי לעבודה קיבל את העתירה נגד ארגון "כוח לעובדים" וקבע כי ההסתדרות היא הארגון היציג של כלל עובדי החברה בכל אתריה, כולל מפעל המרצפות בירוחם

הישג להסתדרות בתחרות על הייצוג של עובדי חברת אקרשטיין תעשיות: הרכב מורחב של בית הדין הארצי לעבודה קבע שהיא הארגון היציג של עובדי החברה בכל אתריה. בכך הפך ביה"ד הארצי את החלטת ביה"ד האיזורי לעבודה בבאר שבע, שקבע כי ארגון כוח לעובדים הוא הארגון היציג של עובדי מפעל המרצפות אקרשטיין בירוחם.

בסוף 2009 התארגנו עובדי מפעל אקרשטיין בירוחם במסגרת ארגון כוח לעובדים. פעילי הארגון, שראו את עצמם כגוף יציג של העובדים, פנו להנהלת אקרשטיין בדרישה שתפתח עמם במשא ומתן לחתימה על הסכם שכר קיבוצי חדש בחברה. ואולם הנהלת החברה דחתה את הפנייה בנימוק שהיא לא מכירה בארגון כוח לעובדים כגוף יציג בחברה. החברה טענה כי עובדי המפעל בירוחם אינם מהווים יחידה נפרדת בתוך החברה. לטענת ההנהלה, כלל העובדים באתרי החברה, ראש פינה, אשדוד וירוחם, הם יחידה אחת לצורך ניהול משא ומתן על הסכם קיבוצי ובארגון כוח לעובדים לא חברים לפחות שליש מעובדי אקרשטיין בכל אתריה.

בעקבות סירוב ההנהלה להיכנס עמו למו"מ, עתר ארגון כוח לעובדים לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב בבקשה שיחייב את הנהלת אקרשטיין להכיר בו כארגון יציג של עובדי המפעל בירוחם, ולדון עמו על תנאי ההעסקה של העובדים במפעל. ביה"ד האיזורי קיבל את העתירה וקבע שכוח לעובדים הוא הארגון היציג במפעל בירוחם.

הנהלת אקרשטיין עירערה על החלטת ביה"ד האיזורי בפני ביה"ד הארצי, באמצעות עו"ד שלומית גוטרמן-כספי ממשרד עוה"ד תמר גולן. שופטי הארצי, סטיב אדלר (נשיא ביה"ד), נילי ארד ועמירם רבינוביץ, קיבלו את הערעור פה אחד וקבעו שחברת אקרשטיין תעשיות, על כל אתריה, היא יחידת מיקוח אחת ולפיכך ההסתדרות הכללית היא ארגון העובדים היציג של כלל עובדי החברה.

הנשיא אדלר קבע בפסק הדין, לראשונה, כללים מנחים להגדרתה של יחידת מיקוח נפרדת בתוך חברה והצביע על הצורך לקיים איזון בין חופש ההתארגנות של העובדים לבין זכותו של המעסיק לנהל את מפעלו. עוד קבע השופט אדלר: "פיצול של החברה לכמה יחידות (מיקוח) עלול להחליש את כוחם של העובדים לפעול לשיפור תנאי עבודתם. קיומה של יחידת מיקוח אחת לכלל עובדי החברה תסייע בשיפור תנאי העבודה של קבוצות עובדים חלשות. מנגד, פיצול החברה לכמה יחידות נפרדות וקטנות, עלול להביא לכך שהעובדים ה'חזקים' ישיגו תנאי עבודה טובים וישאירו מאחור את קבוצות העובדים החלשות".

נציגי הציבור שייצגו בדיון בביה"ד הארצי את המעסיקים, יובל רכלבסקי ודוד בן אבו, צידדו גם כן בהחלטת השופטים המכירה בהסתדרות כארגון היציג של כלל עובדי אקרשטיין.

ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, בירך על החלטת ביה"ד הארצי והודיע שההסתדרות תפנה מיד לאחר הפסח להנהלת אקרשטיין ותקרא לה להיכנס למו"מ לחתימה על הסכם שכר קיבוצי לעובדי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully