וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הליגה הערבית: לא נוותר על ירושלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.3.2010 / 14:29

המזכ"ל עמרו מוסא תקף את ישראל על ההחלטה להמשיך ולבנות בירושלים. לדברי מוסא, "העמדה הקיצונית של ישראל לא תוביל לשינוי עמדה אצל הערבים. אין שום תועלת בקיום מגעים עם נתניהו"

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע כוונות הממשלה להמשיך ולבנות בירושלים. "העמדה הקיצונית של ישראל לא תוביל לשינוי עמדה אצל הערבים ולא תגרום להם לוותר על ירושלים", אמר. "לאור ההתפתחויות האחרונות אפשר לומר שאין שום תועלת בקיום מגעים עם ראש הממשלה נתניהו".

מוסא, הידוע בביקורתו הנוקבת על ישראל, אמר עוד כי משתתפי ועידת הליגה הערבית, שתיערך בסוף החודש בלוב, "ידונו גם ברעיון להסיר את יוזמת השלום הערבית מהשולחן". טרם יציאתו ללוב אמר עוד כי "עקבנו אחר האירועים האחרונים שקרו בפלסטין ואחר הפעולות הישראליות בירושלים. בכוונתנו לדון בוועידה בכל ההתפתחויות ונראה מה תהיינה התוצאות".

מחר צפויים להתחיל דיוני הוועידה בדרג של שרי חוץ, ותוך כמה ימים תיפתח הוועידה שאליה יוזמנו כל מנהיגי מדינות ערב. את מקומו של נשיא מצרים חוסני מובארק, המתאושש מניתוח להסרת כיס המרה בגרמניה, ימלא ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף. הוא דחה את הדרישה לשנות את שמה של הוועידה ל'ועידת אל-קודס' והבהיר כי בכוונת מנהיגי מדינות ערב לדון "בכל הנושאים שעל השולחן, ביניהם נושא ירושלים".

מוקדם יותר מתח ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת ביקורת חריפה על דברי נתניהו בפני משתתפי ועידת איפא"ק בוושינגטון. בראיון לעיתון הסעודי "עוכאז" אמר עריקאת כי דברי נתניהו, לפיהן ישראל תמשיך לבנות בירושלים, "ריקים מתוכן ופוגעים בתקווה לפריצת דרך בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, אם ישראל תמשיך לבצע צעדים מסוג זה, לא יהיה ניתן לדון יותר בפתרון שתי המדינות.

גם ערב הסעודית גינתה את דבריו של ראש הממשלה והודיעה כי היא ממתינה "להבהרות מצד חברי הקוורטט בנוגע למדיניות השחצנית של ישראל, לכוונתה לקרוא תגר על רצון הקהילה הבינלאומית ולהתעלמותה מכל הצהרות הקוורטט". בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית הסעודית נמסר עוד כי הצהרותיו של נתניהו "מעלות ספקות כבדים סביב רצינותה של ישראל ורצונה בחידוש המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully