וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצים במכללת ספיר: ההנהלה סותמת לנו את הפה

רמי שני

24.3.2010 / 12:34

המאבק בין המרצים להנהלה במכללה עולה מדרגה. המרצים המוחים על תנאי העסקתם טוענים כי ההנהלה הסירה שלטי מחאה שתלו ברחבי הקמפוס. ההנהלה: לא ידוע לנו על כך

"אלמונים הסירו את השלטים שתלינו ברחבי הקמפוס כחלק מהמאבק שאנחנו מנהלים על תנאי ההעסקה של המרצים", כך אמרה היום (רביעי) דוקטור תמי רזי, מהמחלקה לתקשורת במכללת ספיר, חברת ועד ארגון המרצים של המכללה. "זה בפירוש סתימת פיות", טענה ד"ר רז, "הנהלת המכללה משתמשת באתר הרשמי של ספיר כדי לפרסם את עמדותיה וכשאנחנו מנסים לומר את דברינו, יש כנראה מי שמעוניין להשתיק אותנו".

ארגון המרצים והמתרגלים במכללת ספיר, הודיע על כוונתו לפתוח בעיצומים, לאור תנאי ההעסקה שבהם מועסקים חבריו. מאות מהמרצים והמתרגלים מועסקים רק חודשים ספורים בשנה, בהתאם לחודשים שבהם הם מלמדים ומעבירים את הקורסים השונים. הם אינם מקבלים קביעות בעבודה ושכרם משולם רק עבור חודשי עבודתם. במצב הזה, הם טוענים כי הם מתקשים למצוא עבודות נוספות: "תנאי ההעסקה האלה הם בניגוד גמור לחוקי העבודה" טוענים המרצים. מהמכללה נמסר בעבר, כי מדובר בתנאים המקובלים בכל המכללות.

לאור זאת, הציג ארגון המרצים את מאבקם כחוד החנית של מאבק כלל סגלי ההוראה במכללות על תנאי ההעסקה: "רובם של המרצים הם במעמד של 'מרצים מהחוץ'", אמרו בארגון המרצים של ספיר, "הדבר מאפשר למכללה למנוע קביעות וזה פוגע בנו בצורה קשה".

ארגון המרצים, פתח בימים אלו במסע הסברה בתוך המכללה. לדברי ועד הארגון, הם בדקו היכן אפשר ומותר לתלות שלטים ורק במקומות האלה הם נתלו. על השלטים נכתב: "התואר האנושי? 85% מהמרצים בספיר מפוטרים מדי קיץ" ו-"לא לצפיפות בכיתות, לא לדלדול האקדמי" ועוד. "מדובר בשלטים יקרים, שהוזמנו במיוחד, אבל העניין כאן, הוא שמנסים למנוע מאיתנו להבהיר את עמדותינו" אמרה ד"ר רזי, "ביומים האחרונים אנחנו מקיימים מפגשי הסברה בקמפוס, מחלקים עלוני הסברה ונפגשים עם אנשים. עכשיו החליטו כנראה להשתיק אותנו בצורה גסה".

מהמכללה נמסר בתגובה, שלא ידוע להנהלה על שום פעולה מתוכננת להסרת השלטים. דובר מכללת ספיר, שמעון תמיר (סימון) מסר עוד, שאתר המכללה שייך לה וההנהלה רשאית לפרסם בו כל מה שתראה לנכון. המרצים מתכננים להחריף את צעדיהם מיד בתום חופשת הפסח. ככל הידוע, בכוונתם להשבית את הלימודים במכללה, כחלק מצעדי המחאה שהם מבצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully