וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשמים בסחר בסמים ישוחררו בגלל חקירה חסרה

24.3.2010 / 12:28

חמישה נאשמים בסחר בסמים מיפן לישראל ישוחררו ממעצר בית משום שחומר החקירה בעניינם, שנמצא באסטוניה, לא הגיע לישראל

הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) כי היא חוזרת בה מהבקשה לעצור חמישה נאשמים ישראלים בסחר בסמים עד תום ההליכים, מכיוון שטרם התקבל כל חומר החקירה מאסטוניה. לפי כתב האישום שהוגש נגד החמישה, במשך כחמש שנים הם ייבאו מיפן כמויות גדולות של סמים מסוגים שונים, בהם קוקאין, כדורי אקסטזי, חשיש ומריחואנה.

החמישה, יעקב צאצאשוילי, תמיר לוי, משה אדרי, מאיר ביטון ומשה גרימברג, הואשמו כי ייבאו מיפן עשרות אלפי כדורי אקסטזי וכמות גדולה של קוקאין, בהם סחרו בישראל בזמן שעבדו בדוכני מכירות תכשיטים ביפן. הסמים, שנרכשו על ידי גרימברג, הוחזקו במקומות מסתור שונים ביפן, ואז הועברו לישראל. בטיפול בעניינם הודיע בית המשפט שלא יערוך דיון בבקשת מעצרם עד העברת כל חומר החקירה להגנה, דבר שכאמור טרם בוצע.

כעת החליטה הפרקליטות כי משום שאכן לא הועברו פרטי החקירה שנאספו באסטוניה במלואם, ישוחררו הנאשמים ממעצר הבית בו שהו מאז נובמבר בשנה שעברה. "לאור האיחור הניכר בהעברת חומרי חקירה מהותיים, והעיכוב המתמשך בקבלת חומרי חקירה מחו"ל, המבקשת מודיעה בזאת על חזרתה מהבקשה למעצר עד תום ההליכים", נכתב בהודעת הפרקליטות.

"כבר מתחילת התיק התבררו הקשיים שבו" אמרו עורכי הדין משה שרמן ודוד יפתח. "במשך חודשים אי אפשר היה לקבל את חומר הראיות, ולכן בצדק ביטל בית המשפט את תנאי המעצר. אנחנו מאמינים שהתביעה תצטרך לחזור מכתב האישום, כי לנאשמים אין קשר לפרשה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully