וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים יסיירו בהר הבית ללא אישור המשטרה

פנחס וולף

23.3.2010 / 20:27

חברי הכנסת של של סיעת האיחוד הלאומי הודיעו כי יסיירו מחר בהר הבית על מנת להעביר את המסר ש"ירושלים כולה שלנו". הצעדה לא תואמה עם המשטרה מחשש לביטולה

חברי הכנסת של האיחוד הלאומי: אורי אריאל, אריה אלדד ומיכאל בן ארי, יסיירו מחר (רביעי) בהר הבית. לדברי השלושה, מטרת הסיור היא לומר כי "ירושלים כולה שלנו, ואין לאף אחד זכות לערער עליה". חברי הכנסת הודיעו כי ימחו על ביטולו של צעדת סיבוב השערים המסורתית במקום שהמשטרה סירבה לאשר את קיומה בשבוע שעבר.

הסיור ייערך מסביב לשערי הר הבית, במסלול דומה לזה של צעדת "סיבוב שערים" הנערכת מדי חודש. לטענת חברי הכנסת, הסיור אינו מתואם עם המשטרה מאחר "שבפעמים קודמות שהסיעה ביקשה לצעוד, המשטרה דחתה את הבקשה. עם זאת, המטרה אינה עימות עם המשטרה ואנחנו מתכננים לקיים את זכותנו הדמוקרטית לצעוד בכל מרחבי העיר".

הסיור יתקיים על רקע מקרי ההתפרעויות של פלסטינים בכל רחבי הגדה. בשבוע שעבר התרחשו מספר עימותים אלימים ברחבי יהודה ושומרון וכן במזרח ירושלים בין פלסטינים לכוחות צה"ל. בעימותים וההפגנות נפצע שוטר יס"מ בירי מידו. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קל. 14 שוטרים נוספים נפצעו קל מיידוי אבנים, וכ-60 מיידי אבנים ומפגינים ערבים נעצרו.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, אמר אז כי "רואים סימנים להפרות סדר, אבל לא סימנים המעידים על אינתיפאדה שלישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully