וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: על חמאס לא לשגות בהערכת עוצמתנו

רמי שני

23.3.2010 / 16:12

אלוף פיקוד דרום יואב גלנט התייחס לירי המתגבר מכיוון עזה והזהיר את חמאס. "אני ממליץ לאויב לא לשגות כפי ששגה בעופרת יצוקה בהערכת עוצמתנו. אם נידרש נפעל במלוא העוצמה"

אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט הזהיר היום (שלישי) את חמאס כי אל לו לחשוב שהיעדר פעולה מצד צה"ל, מצביע על חולשה. במהלך ועידת הנגב 2010 אמר גלנט כי "אני ממליץ לאויב לא לשגות כפי ששגה בעופרת יצוקה בהערכת עוצמתנו. אם נידרש, נפעל במלוא העוצמה להשבת השקט ובכל האמצעים".

גלנט הוסיף כי "במהלך המבצע נהרג אזרח פלסטיני על כל שלושה מחבלים שנהרגו בלחימה. מפקדים בכירים מצבאות של מדינות שתקפו את המוסר הישראלי על לחימתו, באים ללמוד איך זה נעשה. ללמוד על הדרך בה הצליחו להגיע להישג הזה".

גלנט הוסיף כי מבצע עופרת יצוקה חיזק והדגיש את כוח ההרתעה של צה"ל באופן משמעותי והדברים נלמדים בצבאות רבים בעולם, ביניהם גם בצבא אירן. גלנט הוסיף כי "בימים האחרונים ניכרת עלייה במספר הרקטות לעבר ישראל. התגובה הישראלית מדודה כדי לא להפר את השקט בדרום". עוד הוא ציין, כי נעשות פעולות הקשורות לתכנון ובניין הכוח ורק באחרונה הסתיים תרגיל מפקדות רחב היקף.

"הגענו למצב של יכולת שילוב כל הגופים הקרביים, יבשה, אוויר מודיעין וכל השאר", אמר. עוד ציין גלנט, כי היקף הנזקים שנגרמו ליישובים במהלך מבצע עופרת יצוקה הוא פחות מאחוז מהנזק שנגרם ליישובי הצפון במהלך מלחמת לבנון השנייה.

בהתייחסו לאירוע הירי אתמול בו נהרג סמל ראשון גבריאל צ'פיץ' מזכרון יעקב, הביע גלנט את צערו על מותו. לדבריו, "צה"ל ילמד את האירוע, ואנו מסיקים את המסקנות".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully