וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "המשטרה לא חיפשה את אשתי הנעדרת"

גלעד גרוסמן

23.3.2010 / 17:42

רחל כהן נעדרת מעל 30 שנה. בעלה החליט להגיש תביעה על סך שני מיליון שקלים מאחר שלטענתו המשטרה הפסיקה לחפש אחר רעייתו. בתביעה צוין כי לפני 3 שנים הודיעה המשטרה לבעל שהאישה אותרה

לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגשה היום (שלישי) תביעה על סך כשני מיליון שקלים נגד המשטרה, בטענה שהתרשלה והפסיקה לחפש אחר רחל כהן, שנעדרת מעל 30 שנה בשל טעות ברישום. טרם הוגש כתב הגנה.

אביגד ורחל כהן התחתנו ב-1969 ונולדו להם שני ילדים. בנובמבר 1977 יצאה רחל לבקר את גיסה וגיסתה להם נולד בן כמה ימים קודם לכן ומאז היא נעלמה. בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין תומר שזר וטל בוטל-שפיס מחברת עורכי הדין אופיר פדר, נטען שביוני 2007, לאחר 30 שנה שבהן לא חלה התקדמות בחקירת העלמותה של רחל, פנה כהן למשטרה בבקשה להכריז על אשתו כנפטרת.

כחודשיים לאחר מכן הוא קיבל הודעה מפתיעה מהמשטרה, לפיה מבדיקה שערך ראש חוליית נעדרים במשטרה, עלה שהאישה אותרה. ההודעה הדרמטית עוררה את התקווה של כהן שאשתו עוד תשוב אליו אולם אז התבשר שוב כי היא נעדרת. בעודו מבולבל פנה כהן לראש אגף החקירות במשטרה דאז, ניצב יוחנן דנינו, כדי לקבל הבהרות לגבי המכתב ולגבי התנהלות המשטרה.

כשנה לאחר ההודעה הראשונה של המשטרה קיבל כהן מכתב מראש חטיבת החקירות במשטרה, תת ניצב ורדה שחם, שבו נמסר לו ש"עקב טעות או הטעיה, נרשם ברישומי המשטרה כי גב' כהן רחל אינה מוגדרת עוד כנעדרת". במשטרה פתחו מחדש את תיק החקירה, אולם התיק המקורי אבד, ולא ניתן לדעת אלו פעולות בוצעו כדי למצוא אותה.

"הכל קרס בבת אחת"

התנהלות המשטרה גרמה לכהן עוגמת נפש רבה. "מאז שהתקבל המכתב מהמשטרה, לפיו רחל איננה נעדרת, וכי אותרה, ולאחר מכן כי הינה שוב נעדרת, התובע אינו יודע את נפשו מרוב חרדה, בלבול, מתח ואי שקט, וזאת בשל העובדות המבלבלות והמטעות", נכתב בתביעה. "כל מה שהתובע ניסה לבנות קרס בבת אחת, והפצע שהגליד נפער מחדש".

כהן ועורכי דינו טוענים שהמשטרה התרשלה כשלא ניהלה כראוי את החקירה הראשונה והזינה במחשביה שרחל אותרה. התרשלותה היא בכך שהפסיקה את החיפושים אחריה והשמידה את תיק החקירה, זאת למרות שכהן מעולם לא נמצאה. עוד נטען, כי כתוצאה ממחדלי המשטרה לא ניתן לדעת מתי הופסקו החיפושים אחר רחל ולא ניתן כיום לדעת מה עלה בגורלה.

התנהלות המשטרה בפרשה גרמה לכהן לסבל נפשי רב והוא נזקק כיום לסיוע יום יומי. "מאדם שמצב בריאותו טוב ואשר נהנה ועמד להוסיף להנות מחייו, הוא הפך לאדם מוגבל ביותר הסובל מכאבים ומגבלות חמורים", נכתב בתביעה.

  • עוד באותו נושא:
  • נעדרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully