וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לחברת פריגו

יורם גביזון

23.3.2010 / 14:30

ענקית התרופות תרכוש את חברת PBM, היצרנית הגדולה בעולם של תחליפי חלב אם במותג פרטי, תמורת סכום בהיקף של 808 מיליון דולר במזומן

חברת פריגו תרכוש את חברת PBM, היצרנית הגדולה בעולם של תחליפי חלב אם במותג פרטי, תמורת 808 מיליון דולר במזומן.

הרכישה צפויה להגדיל את מכירותיה של פריגו ב-300 מיליון דולר בשנה. פריגו צופה שהרכישה תגדיל את הרווח למניה ב-10 סנט לפחות בשנת הכספים המלאה הראשונה שתחל ביולי 2010 ותגדיל את התשואה להון המושקע בשנת הכספים השנייה שלאחר הרכישה.

פריגו תממן את הרכישה באמצעות 175 מיליון דולר שבקופתה וקווי אשראי פנויים ב-300 מיליון דולר. פריגו תממן את היתרה באמצעות גיוס חוב ממקור אחד או יותר. החברה קיבלה הלוואת גישור של 350 מיליון דולר לצורך החתימה על ההסכם לרכישת PBM ועד לגיוס החוב.

ג'ו פאפא, מנכ"ל פריגו, אמר שהעסקה תואמת את אסטרטגית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה משום שהיא מוסיפה קטגוריית מוצרים לסל המוצרים הרחב של החברה בתחום התרופות והמוצרים שנמכרים ללא מרשם רופא. הוא ציין שהחדירה של המוצרים הנמכרים במותג פרטי של רשתות השיווק ורשתות הפארם נמוכה משיעורם הממוצע של מוצרים אלו בקטגוריות אחרות של מוצרים ללא מרשם ועל כן גלומה בקטגוריה זו פוטנציאל צמיחה נוסף לפריגו.

לדבריו, נוכחותה הגיאוגרפית של PBM תספק לחברה הממוזגת הזדמנות צמיחה נוספת בשוק העולמי. פאפא הדגיש כי ל-PBM מחויבות מוכחת לאיכות במתקני ייצור עתירי הון ומאושרי FDA - נושא בעל חשיבות גדלה והולכת בסביבה התחרותית של שוק התרופות ומוצרי המזון בארה"ב. פאפא ציין שכ-20% מהכנסותיה של PBM נובעות משווקים שמחוץ לארה"ב.

PBM שבסיסה בגורדון סויל וירג'יניה, מייצרת ומשווקת תחליפי חלב אם ומוצרי מזון לתינוקות בארה"ב, קנדה מקסיקו וסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully