וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בכירים העניקו לפלסטינים היתרי העסקה

רמי שני

23.3.2010 / 14:03

בכירי רשויות מקומיות בדרום מואשמים שסייעו לפלסטינים להיכנס לשטחי ישראל ללא פיקוח תמורת כסף. עפ"י כתב האישום, גלגלה הרשת סכומי עתק של למעלה מ-4.5 מיליון שקלים

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור כנגד שלושה בכירים במועצות מקומיות שונות בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שוחד והפרת אמונים, הלבנת הון וזיוף. השלושה, שלמה (סמי) כהן, מזכיר מושב עזריקם, מרים השאש, מנהלת מדור תשלומים במשרד הפנים בעיר אשקלון, ולינדה סאלם, עובדת בכירה במשרדי המנהל האזרחי בגוש עציון מואשמים שאיפשרו לפלסטינים להסתובב באופן חופשי בישראל ללא כל פיקוח.

על פי כתב האישום, שימש כהן כראש הפירמידה ברשת שסחרה משנת 2007 בכמות עצומה של היתרי העסקה כוזבים, המאפשרים לתושבי הרשות הפלסטינית לעבוד בתחומי מדינת ישראל, וזאת עבור בצע כסף. עפ"י הנטען בכתב האישום, גלגלה הרשת סכומי עתק, של למעלה מ-4.5 מיליון שקלים.

היתרי ההעסקה הכוזבים, אשר נמכרו על ידי סמי כהן לפלסטינים, הונפקו על שם מעסיקים שונים ללא ידיעתם וללא הסכמתם. בפועל נראה שכאשר אותם פלסטינים לא עבדו בפועל אצל המעסיקים, הם נכנסו לתחומי מדינת ישראל והסתובבו בה באופן חופשי, ללא פיקוח של מעסיק וללא יכולת פיקוח של המדינה עליהם, תוך יצירת סיכון למדינה ולתושביה, הן בפן הפלילי והן בפן הביטחוני.

הנאשם העיקרי, סמי כהן, מואשם כי ביצע את העבירות, באמצעות מתווכים שונים, תוך הונאה של המדינה, ובאמצעות הנאשמות האחרות, שתי נשות הקשר במשרדי הממשלה – מרים ולינדה, אשר גם קיבלו ממנו שוחד. בפרשה זו הוגשו זה מכבר כתבי אישום כנגד 11 שותפים, אשר מרביתם מצויים במעצר עד לתום ההליכים וחלקם כבר הורשעו בדין. את כתב האישום הגישו עוה"ד לימור אחרק-שנצר ויעל לויה-פינק מפרקליטות מחוז דרום.

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully