וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לנהג שדרס למוות אישה ונמלט

קובי מנדל

23.3.2010 / 15:57

ליאור עמר, כבד ראייה שדרס לפני כשנה למוות את אמה לדוויץ ונמלט מזירת התאונה, נשלח לשש שנות מאסר. עמר נהג באופן קבוע, על אף שמעולם לא ניתן לו רישיון נהיגה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) שש שנות מאסר בפועל, שנה על תנאי, פסילת רישיון לצמיתות וקנס בסך 10,000 שקלים על ליאור עמר, שהורשע בהריגת הולכת רגל עם רכבו בתאונת פגע וברח.

הנאשם, שהינו כבד ראייה, הורשע באפריל אשתקד בהריגה, הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ללא רשיון וללא פוליסת בטוח, זאת לאחר שפגע והרג את אמה לדוויץ בת ה-48. לפי כתב האישום נגדו עמר נהג באופן קבוע בכלי רכב, על אף שמעולם לא ניתן לו רישיון נהיגה ובהיותו כבד ראייה ובעל שדה ראייה מצומצם.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך חודש אפריל נהג עמר ברכבו בקריית ביאליק לכיוון צפון ובאותה עת חצתה המנוחה את הכביש, מעדה ונפלה. הנאשם פגע בה ברכבו, גרר אותה למרחק של כ- 60 מטרים וגרם למותה. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר התאונה עמר לא עצר את רכבו אלא נמלט מהמקום, מבלי שעמד על תוצאות התאונה וללא שהגיש עזרה.

בתחילת החודש, במועד הישיבה שהיה קבוע למתן גזר הדין ביקש הנאשם לחזור בו מהודאתו ולהמשיך לנהל את המשפט אולם השופטת, חני הורוביץ, דחתה את בקשתו.

בהחלטתה ציינה השופטת כי שוכנעה שהנאשם הודה מרצונו ומתוך הבנה וקבלת הדין, לאחר שקיבל ייעוץ הולם ומלא. עוד ציינה השופטת כי ייתכן שהניסיון האחרון לחזור בו מההודאה, נבע מ"לחץ" המשפחה לדחות את הקץ וניסיון להציג את הנאשם כחף מפשע בפני התקשורת.

פזיזות חמורה

השופטת ציינה כי לא מצאה שום נימוק המצדיק לאפשר לנאשם לחזור בו מהודאתו. לדבריה, "אין שום טענה כי הוא הוטעה או לא הבין את משמעות הודאתו או את הסדר הטיעון, לו הסכים". עוד הוסיפה השופטת כי "לצערנו, עקב רשלנות נהגים, תאונות דרכים מתרחשות דבר יום ביומו. כשמדובר בפזיזות חמורה, בהריגה באמצעות רכב ובהפקרת הנפגע, הצורך בענישה מרתיעה נכון פי כמה".

השופטת המשיכה ואמרה כי "לא זו בלבד שמעולם לא קיבל רישיון נהיגה, אלא שידע כי לא קיבל רישיון עקב מגבלות הראייה שלו, החליט להחזיק ברכב ולנהוג בו ברשות הרבים. שימוש כזה בכלי רכב מנועי, כמוהו כשימוש בכל כלי נשק קטלני אחר, בידיעה כי השימוש עלול לגרום לפגיעה קטלנית בבני אדם. גם לאחר שהנאשם פגע במנוחה, לא נקף אצבע על מנת לבדוק האם היא זקוקה לעזרה, נמלט מהמקום וניסה להרחיק עצמו מהתאונה ובמעשיו גרם למותה של אישה בדמי ימיה ואמלל את משפחתה".

עורכי דינו של עמר, תמי אולמן ואסי בוחבוט, מסרו לוואלה! חדשות כי מרשם שוקל להגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון. ריצוי גזר הדין נידחה עד לאחר חג הפסח.

עדכון ראשון: 13:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully