וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "אני מתבייש בשכר השוטרים"

איילה חננאל

23.3.2010 / 12:54

בכנס סיכום השנה של מחוז מרכז של משטרת ישראל אמר השר לביטחון פנים כי המשטרה ומשרדו אינם מקבלים מספיק תקציבים. רנ"צ כהן: "יש להתמיד במלחמה באלימות"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' נשא היום (שלישי) דברים בכנס סיכום השנה של מחוז מרכז של המשטרה שנערך ברמלה. אהרונוביץ' הביע בדבריו את הערכתו לשוטרי המחוז. לדבריו, "המשטרה מתפקדת היום תחת מציאות לא פשוטה, השסעים הכלכליים והפערים בחברה הישראלית מתעמקים ועל רקע זה יש צורך גדל בכוחות המשטרה". אהרונוביץ' אמר כי "יש צורך להגיד זאת בקול רם - יש לנו מצוקת כוח אדם. המשטרה והמשרד לא מקבלים את התקציבים הנחוצים והראויים. אסור להשאיר את המשטרה בחזית, על כל המשרדים - חינוך, רווחה ואוצר לשתף פעולה".

אהרונוביץ' יצא נגד התקציבים הנמוכים המגיעים למשטרה. "השוטרים לא מצליחים להחזיק משפחה ולפרנס אותה, אני מתבייש בשכר השוטרים", אמר. "חייבים למצוא את הפיתרון. אנו מתעקשים לתת לשוטרים את השכר המגיע להם ובצדק".

בנוסף ציין אהרונוביץ' כי הוא מקווה שתוך מספר חודשים ייצא לפועל פיילוט לתוכנית השיטור העירוני. "לא אתן שזה יהיה כפוף לראשי הערים אלא רק למפקדי התחנות במשטרה. התוכנית תחזק את המשטרה באופן משמעותי בכוח אדם של עוד מאות שוטרים", אמר.

מוכנים לכל אירוע בחג

גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן נשא דברים בכנס. "יש לציין את היחידה המרכזית של המחוז. יש לי הרבה הערכה לשוטרי המחוז אבל אחד מהנושאים שמטרידים אותי ואת הציבור הוא נושא האלימות", אמר כהן. לדבריו, "האלימות משליכה באופן ישיר על תחושת הביטחון. איננו נמצאים בגל של אלימות, לא בשנה החולפת ולא נימצא בו בשנה הבאה, אך למרות שיש ירידה סטטיסטית בתופעה, על המשטרה להתמיד במלחמתה באלימות".

כהן המשיך וציין את תוכנית "עיר ללא אלימות" שלדבריו, "היא חלק מהפיתרון הכולל". הוא הוסיף כי "הפשיעה החמורה, לעומת זאת, אין לה גבולות ואין מחוזות והיא מאופיינת בזילות חיי אדם. המענה הוא מענה ארגוני משותף רב מערכתי בין כל הגורמים בממשלה. התוצאות של התכנית המשטרתית מדברות בעד עצמן אך אין לנוח על זרי הדפנה".

כהן התייחס גם למהומות בהר הבית ולחג הפסח המתקרב. "ישראל, בכל מקום ובכל פינה, הן במחוז מרכז והן בסימטאות העיר העתיקה בירושלים, היא מקום בטוח לחיות בו ולהסתובב בו", אמר כהן. "חייבים לאפשר את חופש הפולחן לשלושת הדתות בעיר הקודש ואנחנו ערוכים היטב לכל אירוע שיתרחש בירושלים ובכל הארץ במהלך החג. אני מכיר ומודע לדברים שלא צלחנו בשנה הנוכחית. יש לנו משטרה מצויינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully