וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: מקווה שהסנקציות על אירן יעבדו

23.3.2010 / 14:34

רב אלוף גבי אשכנזי הופיע בוועדת חוץ וביטחון ואמר כי "השעון הבינלאומי בתקופה הזו לסנקציות כלפי אירן מואץ". אשכנזי התייחס גם לחמאס ואמר שהארגון אינו מעוניין לחמם את הגזרה

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי התייחס היום (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון להתחממות בזירה הדרומית שכללה ירי רקטות קסאם לעבר ישראל והפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. במהלך השבוע האחרון נורו כ-12 רקטות לעבר מערב הנגב וחוף אשקלון. בשבוע שעבר נהרג עובד זר מתאילנד מנפילת רקטת קאסם בחממות מושב נתיב העשרה מצפון לרצועה.

לדברי אשכנזי החמאס לא מעוניין לחמם את הגזרה, "הוא לא מעוניין שהמצב ייצא משליטתו". עם זאת הבהיר הרמטכ"ל כי התנועה האיסלמית "יכולה להקפיד יותר על הירי משם", והסביר כי צה"ל הגיב לירי הקסאם בהתקפה על מטרות חמאס כי, "בעינינו הוא השליט".

בין השאר התייחס אשכנזי גם לנושא ההברחות מעזה ואמר כי "חמאס לא מצליח להתחמש בקצב שהוא היה רוצה. ואנחנו לא מצליחים למנוע את ההתחמשות בקצב שאנחנו היינו רוצים. הדיבורים על סגר ורעב בעזה לא נכונים. נכנסים מאות משאיות, דלק, מים, גז, ציוד רפואי. מאות יוצאים לקבלת טיפול רפואי. אין משבר הומניטרי. יש דברים שאיננו מרשים להכניס כמו בטון וברזל".

בדבריו התייחס הרמטכ"ל גם לאירוע החדירה אמש שהוביל למותו של החייל גבריאל צ'פיץ'. אשכנזי אמר כי הוא "מסתמך על התחקיר הראשוני. אערוך היום תחקיר יותר מפורט בערב. הייתה התרעה על חדירת חוליה. היה דיווח מהתצפית על שלושה חמושים שחדרו לישראל. כוח טנקים שהיה קרוב לקראת סוף פעילות שלו שמע את הדיווח והמ"מ שלו החליט ללכת רגלית וליצור מגע. הגזרה לא ידעה על החלטת המ"מ. המ"מ ירה באוויר על מנת לעשות נוהל מעצר חשוד, אך לכוח של גולני היה נראה שמדובר בחמושים והם פתחו באש". אשכנזי הוסיף כי "המ"מ הבין את הטעות. הורה לחדול אבל זה היה כבר מאוחר. מצד אחד הרצון לחתור למגע היה טוב ומצד שני יש פה לקחים שנלמד אותם. זה אירוע לא טוב, אך בר מניעה. גם גדוד השריון וגם גולני עושים עבודה מעולה ורוב הדברים שהם עושים לא מתפרסמים".

מותו של צ'פיץ': זה אירוע לא טוב, אך בר מניעה

בנוגע לאיום האירני אמר הרמטכ"ל כי טעה מי שחשב שהאופוזיציה ברפובליקה האיסלמית תחליש את אחיזת המשטר. "השלטון חזק ואפקטיבי ולא זה מה שיעצור את תוכנית הגרעין", אמר אשכנזי. הוא הוסיף שהאירנים ממשיכים במסלול תוכנית הגרעין ושהוא "מקווה שמסלולי הסנקציות יהיו אפקטיביים". בנוגע לחזית הצפונית אמר הרמטכ"ל כי חיזבאללה מגביר את כוחותיו מצפון לנהר הליטאני ומצטייד באמצעי לחימה, "הגבול שקט אבל זה יכול להשתנות", הוסיף. לדבריו, "השעון הבינלאומי בתקופה הזו לסנקציות כלפי אירן יותר מואץ".

על המצב מול הפלסטינים אמר כי בצה"ל "לא מזהים רצון ברחוב הפלסטיני לאינתיפאדה שלישית. אך אנחנו כן מזהים הסתה רבה שיכולה לגרום להידרדרות". הוא הוסיף כי "יש אכן עלייה בירי בעזה ואירועים ביו"ש. זה נובע להבנתנו מתרחישים בתוך החברה הפלסטינית וכהקרנה מאירועים בירושלים. חמאס מנסה למנוע ואינו מעוניין בהידרדרות אבל מבחינתו יש כתובת אחת והיא חמאס. כמעט מידי יום אנו פועלים. הירי לעורף מועט אבל לאורך הגדר יש פעילות רבה ומוצלחת של כוחותינו. בשל כך החמאס מנסה לפגע דרך הים עם חביות ודברים נוספים".

אשכנזי המשיך והתייחס לכביש 443: "אנחנו נערכים ליישום החלטת בג"ץ בנושא. לצורך היערכות זו נצטרך לערוך בידוק לפלסטינים שיעלו על הכביש באזור עופר. יהיו עוד נקודות בדיקה.הנושא ייקח זמן ויהיו תורים, מה שמחייב תוספת כוחות ולעשות בידוק רציני על פי שיקול בטחוני. ייתכן והדבר יהיה כרוך גם בהרחבת ההכרזה על מרחב התפר כדי להציב את המחסומים. אחרי חג הפסח נתחיל לעבוד על התשתיות".

בהתייחס לסוריה אמר אשכנזי כי היא "רוקדת על שני העולמות: מצד אחד אסד מדבר על שלום ומבקר באירופה, ומצד שני היא מעמיקה אחיזה בציר רדיקלי ומחבקת את חיזבאללה. המתיחות בתקופה האחרונה בצפון נובעת להבנתנו ממניפולציה אירנית שנועדה להפחיד את סוריה ולבנון כאילו אנחנו עומדים לתקוף אותם. אנו עוקבים אחר המתרחש".

הרמטכ"ל התייחס גם לנתוני הגיוס בארבעת המחזורים האחרונים. לדבריו, "אני בדרך כלל זהיר בניסוחים אבל הנתונים מלמדים על מהפכה. 80 אחוז מהמתגייסים רוצים קרבי. יש חיילים שאיננו יכולים להיענות לבקשתם להיות קרביים. הגיוס של חודש מרץ היה שיא של כל הזמנים במוטיבציה להיות קרבי. חוץ מהנחל החרדי, גייסו השנה גם 360 חרדים לחיל האוויר, חיל הים, מודיעין תקשוב ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully