וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הלייבור השעתה 3 שרים לשעבר

טליה שחר

23.3.2010 / 11:16

מפלגת הלייבור השעתה שלושה שרים לשעבר לאחר שתחקיר עיתונאי חשף כי הם הסכימו לעסוק בפעילות שתדלנית עבור חברות פרטיות תמורת כסף

מפלגת השלטון בבריטניה, "הלייבור", השעתה אמש (שני) שלושה מחבריה לאחר שנחשפו בתחקיר עיתונאי מציעים שירותי שתדלנות תמורת סכומים של עד 5,000 ליש"ט. השלושה, השרים לשעבר סטיבן באיירס, פטרישיה היואיט וג'ף הון, צולמו במצלמות נסתרות של תכנית התחקירים של צ'אנל 4, ששודרה אמש.

הם נראו מתגאים בפני עיתונאי שהתחזה לעובד חברת שתדלנות אמריקאית כי הצליחו לשנות את מדיניות הממשלה ולהבטיח גישה לשרים עבור חברות פרטיות.

על השלושה נאסר להשתתף בפגישות של מפלגת הלייבור אך הם צפויים להשתתף בהצבעות. המפלגה עדיין לא קיבלה החלטה סופית לגבי עתידם. "מפלגת הלייבור מצפה לסטנדרטים הגבוהים ביותר מנציגה ומאמינה שיש להם חובה להיות משרתים שקופים ואחראיים של בוחריהם כל הזמן", מסר דובר המפלגה.

שלושת הפוליטיקאים הנוספים שהופיעו בתכנית הם הברונית מורגן ומרגרט מוראן ממפלגת הלייבור וג'ון באטרפיל ממפלגת השמרנים. באטרפיל פנה בעצמו, ככל הנראה, לוועדת האתיקה בעניינו, והברונית מורגן ומוראן נמצאות כבר בתהליך של חקירה אתית בשל פרשיית ההוצאות האישיות.

מוקדם יותר סירב ראש הממשלה גורדון בראון להיענות לדרישות לחקירה משטרתית של הנושא, צעד שהוביל להאשמות כי הוא מנסה לטייח את המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully