וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכירת אולמרט: "האזנתי לשיחה עם שרון"

23.3.2010 / 11:11

אחת המזכירות שעבדה תחת שולה זקן וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט העידה כי האזנות היו סודיות ואולמרט לא היה מודע להן. "כשאהוד היה עונה, היינו לוחצות על השתק"

פזית בן ישראל, שעבדה כמזכירה בלשכת שר התמ"ת בתקופת כהונתו של אהוד אולמרט בתפקיד אמרה הבוקר (שלישי) בעדותה במשפטו של אולמרט הנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים כי האזינה לשיחה של אולמרט עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון וגם עם בנימין נתניהו. בן ישראל, שחשפה את נושא האזנות הסתר בחקירתה במשטרה, סיפרה שבלשכה היה מעין קוד סודי שלא לדבר על ההאזנות.

"במידה ששולה היתה רוצה לבצע איזושהי האזנה, שאנחנו נקשיב אז היה סימן או על האוזן או במחברת סליל נקודה קטנה או עיגול והיינו יודעות שאנו צריכות להקשיב", העידה בן ישראל. "כשאהוד היה עונה, היינו לוחצות על השתק, כך שהם יכולים לשוחח ביניהם אבל לא יודעים שגורם שלישי מאזין".

לדברי בן ישראל אולמרט לא היה מודע להאזנות."לא, עד כמה שאני יודעת", השיבה לשאלה בנושא. "זה היה די קוד סודי בלשכה, זה היה משהו שלא מדברים עליו ולא דנים עליו". כשנשאלה על ידי פרקליט מחוז ירושלים מה הכוונה ב"קוד סודי", השיבה: "דבר בשקט, בחשאיות".

בחקירה הנגדית שהתנהלה אמש טען פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, כי ההאזנות היו עניין של שגרה והמזכירות לא פחדו מפיטורים. כשנשאלה ורד עובדיה, אחת המזכירות, מדוע חשבה שאולמרט לא מודע להאזנות, השיבה שלא ידעה לבטח, אולם כך חשבה.

משפטם של אולמרט וזקן בפרשות ראשונטורס, מעטפות הכסף ומרכז ההשקעות נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים בחודש שעבר. אולמרט וזקן נאשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בנוסף, זקן נאשמת בציתות לשיחותיו של אולמרט. אולמרט עצמו אמר עם פתיחת הדיונים: "אני מאמין שאצא מכאן אדם חף מכל עבירה – פרק ההצהרות הבומבסטיות יסתיים ועימו גם התיאורים הפלסטיים וההתקפות שהיו חלק מהאווירה הציבורית כלפי הנאשמים. מעכשיו הראיות ידברו ואני בטוח שהתוצאה בסוף תאשר את מה שאמרתי בהתחלה – שאצא מכאן חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully