וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

23.3.2010 / 10:32

החתול כבר מבוגר, או שהכלבה מתעטשת? אל תדאגו. לכל דבר יש פתרון, ולכן ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, כאן לעזור לכם

שלום, מישהו השאיר ליד ביתנו שני גורי כלבים מעורבים מסוג לא ידוע, כבני חודש. לכלב הזכר מצאנו משפחה ולנקבה עדיין לא. היא מסרבת לאכול ומרבה להיאנח כשהיא בקופסא בה שמנו אותה. מה לעשות מומלץ בעניין האוכל?

כאשר גורה בגיל חודש היא בדיוק בשלב בו היא מתחילה לאכול מזון מוצק ולהיגמל מיניקה. ניתן לנסות לתת לה תחליף חלב לגורים ולהתחיל לערבב בתוכו מזון יבש לגורים. יתכן והבכי קשור לעצירות. אם יש לה עצירות, ניתן להכין את תחליף החלב שלה עם כפית של דבש.

דבש הינו חומר לקסטיבי עדין, כלומר מחליק צואה ומגביר פעילות מעיים. את התחליף יש להכין במינון של כפית אבקה עם נפח כפול של מים (חלק אחד אבקה + שני חלקים מים).

יש לי כלבת פינצ'ר מעורבת מבוגרת בת 14. בחודשיים האחרונים היא סובלת מקשיי נשימה רגעיים. בנוסף לתופעה הנ"ל, הכלבה שלי מתעטשת במהלך היום הרבה פעמים כמעט כל יום. האם תסמינים אלה מזוהים עם מחלה כלשהי?

השיעולים וההתעטשויות מעידים על איזושהי מצוקה בדרכי הנשימה, ייתכן ומדובר בגוף זר או גידול או אף נגיעות בתולעת הפארק, שגורמת לסימנים של מה שקרוי REVERSE SNEEZING. הסימן הזה דומה למשיכת נזלת חזקה ולרוב מופיע ברצף של מספר פעמים.

שלום. האם יש אמבולנס לכלבים? אם חס וחלילה קורה משהו ואני חייבת לקחת את הכלב שלי לווטרינר, והוא במצב שלא ניתן להרים אותו, מה עושים? למי צריך ואפשר להתקשר?

בהחלט קיימים מספר גורמים הנותנים שירות ווטרינרי בבית, ואף יכולים לסייע להעביר את החיה למתקן ווטרינרי גדול ומסודר יותר כמו בית חולים. קיימים ווטרינרים שנותנים את השירות וגם גורמים שאינם ווטרינריים, כמו למשל חברת מדיסייקל.

שלום רב, יש לי בבית חתול פרסי בן 15, ולפעמים יש לו רעידות בגוף, כאשר הוא שוכב על הספה וישן. האם אני אמורה לדאוג ולמהר לווטרינר או שזה בגלל גילו המתקדם?

בגיל 15 רצוי מאד לבדוק את החתול בדיקה תקופתית, ולוודא כי אין בעיות הדורשות טיפול מיוחד או שינוי תזונה. למשל יתכנו בעיות בתפקוד הכליות או הכבד, סוכרת, אנמיה (חוסר דם) ועוד. אפשר על ידי בדיקת דם תקופתית ובדיקת שתן לוודא מה מצב החתול. לעיתים ידרשו בדיקות המשך כמו צילום או אולטרא סאונד ממש כפי שאנשים מבוגרים עוברים בדיקות תקופתיות. אנו החלנו להמליץ לכל לקוחותינו המבוגרים להגיע לבדיקה תקופתית אחת לשנה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully