וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נהרג מאש צה"ל סמוך לגבול עזה

רמי שני וניר יהב

22.3.2010 / 20:57

חייל שריון נהרג מירי של כוח גולני סמוך לגדר המערכת באזור כיסופים. מחקירה ראשונית של התקרית עולה כי הכוח ירה בחייל בשוגג במהלך היתקלות עם פלסטינים שניסו להסתנן לישראל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט)

הותר לפרסום: חייל השריון, סמ"ר גבריאל צ'פיץ', בן 21 מזכרון יעקב נהרג מש (שלישי) מירי כוחות צה"ל במהלך היתקלות עם שלושה מסתננים פלסטינים לא חמושים סמוך למעבר כיסופים. הודעה נמסרה למשפחתו.

מחקירה ראשונית של התקרית עולה כי בעקבות דיווח של תצפיתנים על ניסיון חדירה של הפלסטינים, הגיע למקום כוח שריון שרדף אחר המסתתנים. במקביל, הוזעק למקום כוח גולני שזיהה בטעות את חיילי השריון כמסתננים ופתח באש לעברם. כתוצאה מהירי נהרג אחד מחיילי השריון. המסתננים נתפסו והועברו לחקירת כוחות הביטחון. מפקד פיקוד הדרום יואב גלנט מינה קצין בדרגת אלוף משנה לחקירת נסיבות התקרית.

במהלך האירוע התבקשו תושבי היישובים באזור להיכנס למרחבים המוגנים. בתוך כך, דיווחו מקורות פלסטינים כי מסוקי צה"ל חגים מעל צפון רצועת עזה. בנוסף, דווח על הדי פיצוצים שנשמעים ברצועה.

התקרית הערב היא האחרונה בשורה של תקריות שאירעו בגבול הרצועה בימים האחרונים. ביום חמישי נהרג פועל תאילנדי מפגיעת רקטת קסאם בחממות הישוב נתיב העשרה מצפון לרצועה. מות הפועל הוא מקרה המוות הראשון כתוצאה מהתפוצצות קסאם מאז מבצע עופרת יצוקה. הפועל הוכר על ידי הביטוח הלאומי כחלל מפעולות האיבה.

אמש נורתה רקטת קסאם לעבר ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים או נזק. רקטה זו מצטרפת לארבע רקטות הקסאם שנורו שלשום לעבר יישובי עוטף עזה. רקטה אחת נפלה באזור המועצה האזורית חוף אשקלון, סמוך לאחד הקיבוצים. רקטה אחרת התפוצצה בשטח פלסטיני באזור כיסופים. עוד רקטה נפלה באזור שדרות, סמוך לאחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב ורקטה נוספת שוגרה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בפברואר האחרון סיכל כוח של צה"ל ניסיון להנחת מטעני חבלה צפונית לאזור כיסופים סמוך לרצועת עזה. הכוח זיהה ארבעה חמושים פלסטינים מתקרבים לגדר ומניחים מטען נפץ סמוך אליה. הכוח ירה לעברם ירי מנשק קל וירי מרגמות ובאזור התפתחו חילופי אש. למקום הוזנק בנוסף מסוק קרב שפתח באש לעבר החמושים, אולם המחבלים הצליחו להימלט. לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל ולא נגרם נזק.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully