וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הורה להקפיא את העתקת המיון בברזילי

22.3.2010 / 18:24

שוב מתקפל? נתניהו הורה למנכ"ל משרדו לעמוד בראש צוות שיבחן את האפשרויות להקמת חדר מיון ממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון, כך שלא יהיה שום סיכון לחיי אדם. המצב בשטח יוקפא עד לאחר הפסח

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבחון מחדש את העתקת מיקומו של חדר המיון בבית החולים ברזילי שבאשקלון לאתר אחר. נתניהו הנחה הערב (שני) את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, להקים צוות מיוחד שיבחן את האפשרויות להקמת חדר מיון ממוגן בבית החולים ברזילי, באופן שלא יהיה שום סיכון לחיי אדם. בהודעת לשכת נתניהו נאמר כי "הצוות המקצועי יגיש את המלצותיו מיד לאחר חג הפסח, ועד להגשת ההמלצות לא תהיה שום פעילות בשטח בנושא זה". בסביבות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמרו לוואלה! חדשות כי אין שום דבר חדש בהודעת הלשכה וכי היא יצאה רק לאחר שיחת טלפון בין נתניהו לליצמן.

בתוך כך, הנחתה שרת התרבות והספורט לימור לבנת את מנכ"ל רשות העתיקות יהושע (שוקה) דורפמן להיפגש בדחיפות כבר בימים הקרובים עם ראש חברה קדישא, הרב שמידל, על מנת לבדוק את הקברים שטרם נחשפו בבית החולים ברזילי. עד כה נמצאו במקום רק קברים פגאניים. לבנת אמרה כי "ההחלטה לבנות את חדר המיון בחניון היא לא נכונה ולא מוצדקת".

מוקדם יותר תקף בכיר בבית החולים ברזילי בחריפות את החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון של בית החולים, בשל הימצאות קברים במיקום הנוכחי. לדברי פרופ' שמואל אורן, מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים, "ברור לגמרי שב'עופרת יצוקה' הבאה או איך שלא יקראו לזה, ייפגעו אנשים ויהיה קשה מאוד לטפל בגלל התנאים של בית החולים".

סיעת קדימה הגישה היום למזכירות הכנסת את חתימתם של למעלה מ-25 חברי כנסת מהאופוזיציה הדורשים כינוס דחוף של הכנסת לדיון מיוחד, תחת הכותרת: "נתניהו שוב נכנע לאיומים קואליציוניים ומפקיר את תושבי אשקלון לאיומי החמאס". זאת לאחר החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון בבית החולים ברזילי. סיעת מרצ הצטרפה אף היא ליוזמה. על פי התקנון, על יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לקבוע מועד לדיון.

גורמים במפלגה האשימו כי "נתניהו מקפל את עצמו לדעת. התנהלותו הכושלת והלחוצה של נתניהו צריכה לעורר דאגה בקרב כל אחד מאזרחי ישראל. שוב נחשף כי האיש אשר שולט במדינה, מקבל החלטות גורליות ללא מחשבה ומשנה אותן באותה מהירות ועל פי צו הישרדות השעה. קדימה תמשיך להאבק בכל דרך עד לביטולה המלא של החלטת הממשלה המעוותת וחסרת האחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully