וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת"א המדדים יורדים - בארה"ב אופטימיים

עומר רבין

22.3.2010 / 16:40

יום נוסף של מימושים נרשם היום בת"א כאשר ירידות השעות הלכו והתעמקו עם השעות. הפתיחה החיובית בוול סטריט הביאה לתיקון מסויים לקראת תום המסחר. האם מחר יחזרו המדדים לעלות?

בבורסה לניירות ערך ברחוב אחד העם בתל אביב נחתם יום מסחר נוסף באווירה שלילית עם מימושים שהקיפו את מרבית המניות בבורסה - זאת בניגוד למגמה החיובית הרצופה שנרשמה שם בשבועות האחרונים לרווחת המשקיעים בשוק ההון הישראלי.

יום המסחר דווקא נפתח ביציבות בת"א, אך שורת הדיווחים אודות מצבה הכלכלי העגום של יוון והאווירה השלילית בבורסות אירופה הביאו להעמקת המגמה השלילית ולירידה של עד אחוז במדדים המובילים. הפתיחה החיובית בארה"ב שהוכיחה שהמשקיעים בניו יורק אדישים יחסית למשבר יוון עודדה את הסוחרים המקומיים ולשינוי מסויים במגמה - כך שבסופו של יום איבד מדד ת"א 25 כחצי אחוז מערכו ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.6%. במסחר בלטו בעיקר מניות הבנקים שעל רקע פרסום דו"חות בנק המזרחי-טפחות והטלטלות בשוק ההון העולמי איבדו היום 1.4% מערכם בממוצע. מניית טבע דווקא המשיכה להוכיח איתנות נדירה ולהתחזק בלא פחות מאחוז וחצי - כנגד המגמה השולטת בבורסה שלנו.

מדד המעו"ף מרוחק כעת קצת פחות מ-3% מרמת שיא של כל הזמנים. על פי ההערכות בשוק ההון ייתכן מאוד והמדד ישבור את המחסום הפסיכולוגי האמור כבר בשבועות הקרובים, לרווחת המשקיעים.

בניו יורק נפתח המסחר, כאמור, בעליות שערים ונכון לשעה זו עולים המדדים המובילים, נאסד"ק והדאו ג'ונס, בכ-0.4% כל אחד. בכך פותחת וול סטריט באווירה חיובית את שבוע המסחר החדש - לאחר שהשבוע הקודם ננעל באווירה שלילית עם ירידות שערים ביום שישי. המשך המגמה החיובית בוול סטריט, הנרשם בין היתר על רקע אישור הרפורמה במערכת הבריאות, צפוי להקרין גם על שוקי אירופה ועל הבורסה בתל אביב בהמשך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully