וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן אובמה, אתה יכול

מתיו סילבר

22.3.2010 / 15:49

ערב בחירתו ההיסטורית, הבטיח ברק אובמה "כן, אנו יכולים." אתמול הוא גם הוכיח. עידן הרב תרבותיות בבית הלבן לא רק מעניין יותר, אלא גם בריא יותר

אמש בשעון אמריקה, מהפכת ברק אובמה הפכה מביטוי בלי תוכן של הפוליטיקה האתנית למדיניות מעשית. קבלת חוק הבריאות בבית הנבחרים של ארה"ב היא אירוע בעל משמעות בתולדות ארה"ב. כמה נשיאים ליברלים לפני אובמה, ובראשם ביל קלינטון בתחילת שנות ה- 90, לא הצליחו להביא את הסחורה הזאת, ולכן הבית הלבן פותח את אביב 2010 בתחושות של ביטחון וגאווה.

המעצמה העשירה בעולם עושה את שמצופה ממנה

יותר מ- 30 מיליון אנשים בארה"ב שלא היה להם כיסוי בריאות עד היום, הם המרוויחים העיקריים ביום היסטורי זה. גם הכלכלה האמריקנית קיבלה אמש חיזוק משמעותי, בזכות תיקונים שיוסדרו עכשיו. בין השאר, אלפי עובדים שחששו עד כאן לעבור למקום עבודה חדש, בו כיסוי בריאות לא היה מובטח לפי שיטת הבריאות הבעייתית הקודמת, יעברו בחודשים הבאים לתפקידים חדשים, מתאימים יותר לכישרונותיהם, בלי החשש של אובדן הכיסוי.

בתי חולים יתמרמרו קמעה משום שחוסר להם בלאו הכי אנשי טיפול, והכנסת 32 מיליון חדשים למערכת רק יחריף חוסר זה. עם זאת, מכאן והילך בתי חולים יתמודדו פחות עם פציינטים חסרי כיסוי בריאות; ומההיבט הכלכלי, ראוי שהמעצמה העשירה בתולדות האנושות תצמצם את מספר האנשים שמגיעים למעמד קשה זה של טיפול רפואי ללא כיסוי רפואי. ראש וראשונה, ההישג של ממשלת אובמה יישפט באור אוהד עקב שיקול זה.

עתיד בהיר יותר

עד לאחרונה סקרי דעת הקהל העידו כי הפופולריות האישית של אובמה לא נפגעה יותר מדי מהעיכוב הבלתי נסבל של יותר מ- 400 ימים עד קבלת חוק הבריאות החדש, אך החוק עצמו לא היה מי יודע מה פופולרי. תחושה ציבורית זו תשתנה במהרה. תוך כמה חודשים, אנשי המרכז במפה הפוליטית בארה"ב ("קולות צפים" בלשוננו הפוליטית) יסיקו את המסקנה המתבקשת, לפיה ההתנגדויות לחוק הבריאות שירתו לרוב את אינטרסים של חברות ביטוח, וכי הנשיא החדש ואנשיו נלחמו כראוי להסיר פגמים בלתי נסבלים במערכת הבריאות (ובראשם יכולתן של החברות לסרב פניות של חולים בטענות בלתי מוסריות על מצבי בריאות קודמים בלתי שייכים), וגם הרחיבו את המערכת כדי להעניק שירותי בריאות לאזרחים זקוקים.

במרוץ הבחירות 2010 בעוד כמה חודשים, יתכן כי המפלגה הדמוקרטית כבר תצא נשכרת בזכות קבלת חוק הבריאות. וכשאובמה ירוץ לעוד קדנציה אחרת ב- 2012, הפרופורציה ההיסטורית הראויה של הישג זה תובן כהלכה על ידי הרוב הארי בארה"ב.

ערב בחירתו ההיסטורית, הבטיח ברק אומבה "כן, אנו יכולים." אתמול, הוא השיג הישג שקודמיו בבית הלבן לא יכלו. הוכח אתמול כי עידן הרב-תרבותיות הוא לא רק מעניין יותר מכל תקופות השליטה של הגברים לבנים הפרוטסטנטים במערב, אלא היא גם בריאה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully