וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש עד תשע שנות מאסר לשודדי בנק מהצפון

קובי מנדל

22.3.2010 / 15:15

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עונשי מאסר שבין חמש לתשע שנים על שלושה תושבי הכפר ראמה. הם הורשעו בהתאם להסדר טיעון בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שוד, החזקת ונשיאת נשק (שתי עבירות) , תקיפה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט (מספר עבירות). על עאמר אבו שאדי חסן בן 24 נגזרו 9 שנים, ועל אחיו רוחי (פידא) חסן, בן 20, ושותפם, הייתם חסן, בן 21, נגזרו חמש שנים בפועל. כמו כן נגזרו על השלושה שנתיים מאסר על תנאי. עאמר אבו שאדי הורשע גם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

השלושה הועמדו לדין בפרשת שוד בבנק ערבי ישראלי בכפר ראמה בחודש מאי אשתקד, במהלכו ירו בשומר. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בהן הודו הנאשמים, החל מתחילת חודש אפריל קשרו הנאשמים קשר ביחד עם שלושה אחרים (שדינם נגזר) לבצע שוד בבנק ערבי ישראלי בכפר ראמה. על פי תוכנית הקשר ביום 1.5.09 יצא הנאשם השלישי בשעות הבוקר לבנק ומשם הודיע כי השטח פנוי. אז יצאו שני הנאשמים הראשונים ביחד עם שני אנשים נוספים ברכב השכור לעבר הבנק כשהם נושאים אקדח ואקדח צעצוע וכאשר הם רעולי פנים ועל ידיהם כפפות.

בהגיעם לבנק הכו את שומר הבנק בראשו, גנבו ממנו את האקדח שנשא יחד עם המחסנית והכדורים ונכנסו לבנק כשהם מחזיקים באקדח, באקדח השומר ובאקדח הצעצוע על מנת לאיים על הנוכחים בבנק ולהפחידם. אחר כך נכנסו לאזור הקופות וגנבו משם 6,440 ¤. הנאשם הראשון ואדם נוסף עמדו באותה עת סמוך לדלת הכניסה. במהלך האמור, ירו הארבעה מספר יריות באוויר על מנת להפחיד את הנוכחים. במהלך השוד שמר נשמר קשר טלפוני עם אחד הנאשמים שתפקידו היה לוודא שאין כוחות בטחון שעשויים לסכל את ביצוע השוד.

כשיצאו מהבנק ירה הנאשם הראשון בשומר הבנק באמצעות האקדח שברשותו וגרם לו שבר מרוסק בירך ימין, והנאשמים והאחרים נמלטו לישוב שזור ושם זרקו את הבגדים שלבשו ואת התיק וחילקו ביניהם את השלל.

השופטת ברכה בר זיו ציינה כי בנסיבות המקרה ועל-פי דרישות החוק אין מקום לטענת הסנגורים לפיהם יש לקחת בחשבון את העובדה שהנאשמים לא היו מזוינים ו/או לא ירו בשומר, שכן הביטוי "היה בחבורה" המופיע בחוק אינו דורש מעשים בצוותא אלא רק "חבירה" בצוותא לביצוע העבירה והוא אפילו לא דורש נוכחות פיזית במקום ביצוע העבירה. השופטת הבהירה כי הירייה על השומר על ידי הנאשם הראשון הינה בנוסף ובמצטבר לחומרת עבירת השוד בו נטל חלק, וכי הדבר מחייב את החמרת עונשו מעבר לזה שהוטל על חבריו.

עוד הוסיפה השופטת בר זיו כי קוממה אותה במיוחד טענת סנגורו של הנאשם הראשון , לפיה נסיבות השוד גרמו לו לחץ ולכן ירה על השומר במהלך ההימלטות מהבנק. מוטב היה אילו טענה זו לא הייתה נטענת, מה עוד שנטענה מפי סנגור הממונה מטעם הסנגוריה הציבורית. הטענה יוצרת בפני הנאשם את הרושם שהוא דווקא "הקורבן" הראוי לרחמי בית המשפט , שלחץ השוד גרם לו ללחוץ על ההדק, וברי כי לא יהיה מסוגל להבין מדוע הוא נענש על מעשה שנעשה בלחץ שכזה. מכאן ועד הפניית אצבע מאשימה לתביעה ולבית המשפט, שאינם מתחשבים בו, קצרה הדרך, אמרה בר זיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully