וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב הרוח בארה"ב לא ישפיע על הבנייה בי-ם"

22.3.2010 / 11:55

ח"כים מהימין ביקרו את החלטת שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לדחות את טקס החניכה לשכונה החדשה בגבעת זאב. ח"כ אלדד: "מי שמוותר במזרח י-ם יצטרך להיאבק גם על מערב העיר"

חברי כנסת מהימין ביקרו היום (שני) את החלטתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לדחות את טקס חנוכת השכונה החדשה בגבעת זאב שבירושלים על מנת שלא ליצור עימות נוסף עם וושינגטון בעת ביקור ראש הממשלה במדינה.

ח"כ דני דנון (ליכוד) ביקר את ההחלטה ואמר, כי "לא ייתכן שמצב הרוח של ארה"ב הוא שיקבע את זמני הבנייה בישראל. מדובר במסר ברור שיש לשדר לאובמה דווקא בעיתוי זה. ירושלים תמיד היתה בלב הקונצנזוס הישראלי ולעד תישאר".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה להחלטה כי "הממשלה הזאת לא רק מפחדת לבנות בירושלים, היא אפילו מפחדת לגזור את הסרט על שכונות שבנתה ממשלת אולמרט. אם ממשלת ישראל לא תבין שהיא חייבת לבנות בתנופה בכל חלקי ירושלים, בקרוב מאוד היא תנהל קרב מאסף על אישורי בנייה סביב גבעת רם וסביב משכן נשיאי ישראל. מי שהקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון נלחם עכשיו על מזרח ירושלים ומי שמוותר במזרח ירושלים יצטרך להיאבק גם על מעמדה של מערב העיר".

ח"כ איתן כבל (עבודה) דווקא הביע תמיכה בהחלטתו של אטיאס. לדבריו, "השר אטיאס הפיק את הלקח אותו למדנו מאלי ישי. במעשהו הוא מראה ששרים כן שולטים במה שקורה במשרדיהם, מה שהופך את מעשיו של אלי ישי בזמן ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לחמור פי כמה".

ההערכה היא שהחלטת אטיאס הגיעה בעקבות ההנחיה החדשה של ראש הממשלה, שבעיתוי רגיש יש לדחות צעדים שעשויים להיתפס בעולם כפרובוקציה או כניסיון להביך את האמריקאים. הנחיית ראש הממשלה הגיעה בעקבות המשבר שפרץ בין ישראל לארצות הברית לאחר שאושרה תוכנית לבניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבירושלים, בעת שהות סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. אטיאס יידע על דחיית האירוע את מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, העומד בראש צוות המנכ"לים שהקים ראש הממשלה, וכן את מזכיר הממשלה צבי האוזר.

אילו הטקס היה מתרחש, מספר שעות לפני נאום נתניהו בוועידת איפא"ק ויממה לפני פגישתו עם אובמה, הדבר היה יוצר משבר חריף עם האמריקאים, ייתכן שאף יותר מהמשבר האחרון שראש הממשלה נחלץ ממנו רק עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully