וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "חמאס ימשיך את דרכו של יאסין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.3.2010 / 12:15

מחמוד א-זהאר הצהיר במהלך עצרת לציון שש שנים לחיסולו של מייסד חמאס כי ארגונו ימשיך לפעול בדרכו של השייח' אחמד יאסין. על המהומות בי-ם אמר כי "המצב עלול להוביל להסלמה"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר היום (שני) כי ישראל מנסה להפר את השקט והרגיעה "ולמצוא תירוץ לבצע מתקפות על מנת לצאת מהמשבר אליו היא נקלעה בעניין ירושלים ובעניין השפלתה של ארה"ב על ידה. המצב הזה עלול להוביל להסלמה". בעצרת שנערכה בחאן יונס לציון שש שנים לחיסול מייסד חמאס, השייח' אחמד יאסין, התייחס א-זהאר בקצרה למשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט באמרו: "כל עוד מי שאומרת את המילה האחרונה היא ישראל, אין שום תועלת במגעים".

א-זהאר תקף במילים חריפות את מזכ"ל האו"ם באן קי-מון שקרא אתמול במהלך ביקור ברצועת עזה להסרת המצור עליה: "באן קי-מון הגיע לעזה כדי לומר שיש להסיר את המצור. זאת בזמן שהוא היה צריך לקבל החלטות במועצת הביטחון של האו"ם ובמוסדות אחרים שיובילו להסרת המצור. ההצהרות שלו הן דיבורים בלבד". א-זהאר הוסיף והבהיר כי ארגונו "לא יוותר על דרך ההתנגדות ולא יתפשר על העקרונות של העם הפלסטיני".

"השייח' יאסין הגדיר את היעדים האסטרטגים ואת היעדים ההדרגתיים וכן את הזירה שבא נפעל ואת הכלים הנחוצים להשגת אותם יעדים", אמר א-זהאר על מייסד הארגון. "חמאס הצליח להשיג הישגים והוא ימשיך באותה הדרך שהתוותה ההנהגה ובראשה השייח' יאסין".

השייח' אחמד יאסין הוא מייסדו של ארגון חמאס ומנהיגו הרוחני עד לחיסולו בשנת 2004. יאסין נולד בשנת 1937 בכפר ששכן מדרום לאשקלון. לאחר מלחמת העצמאות עבר עם משפחתו למחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה. בגיל 16 נפל על גבו, נפגע בעמוד השדרה והפך ברבות השנים לנכה המרותק לכסא גלגלים.

ב-87' הקים את חמאס ופיקד על חטיפתם ורציחתם של אבי סספורטס ואילן סעדון. הוא נידון למאסר עולם אך שוחרר כעבור שש שנים כחלק מהסכם בין ישראל לירדן בעקבות ניסיון החיסול הכושל של המוסד את חאלד משעל בעמאן. ב-22 במרץ נורו לעברו טילים ממסוק קרב ישראלי. כתוצאה מכך חוסל יאסין יחד עם חמישה ממלוויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully